1p
A szaktárca nem engedte az OrangeWays-t a magyar piacra - várhatnak 2012-ig. A társaság szerint a Volán összfinanszírozása is csökkent volna, ha beengedik őket a piacra
Az illetékes szakminisztérium nem engedte, hogy az OrangeWays buszjáratokat indítson belföldön, nem lesz versenytársa a Volánnak

Nem adott engedélyt a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) az OrangeWays-nek belföldi távolsági autóbuszjáratok indításához - közölte a szaktárca az MTI érdeklődésére kedden.

A A KHEM emlékeztet arra, hogy a cég tervei szerint Budapest és több vidéki nagyváros között közlekedtetett volna menetrend szerinti autóbuszjáratokat, ami a vonatkozó előírások szerint kizárólag a szaktárca hozzájárulásával lehetséges. "A közlekedési minisztérium a jogszabályi feltételek alapos mérlegelése után arról tájékoztatta a vállalatot, hogy az engedélyt nem adhatja meg" - közölte a KHEM.

Az OrangeWays Zrt. Budapestről öt nagyvárosba - Győrbe, Zalaegerszegre, Miskolcra,Szegedre és Debrecenbe - indított volna naponta többször közlekedő buszokat, az erre vonatkozó kérelmet adta be a közlekedési minisztériumba.
A KHEM emlékeztet rá, hogy az autóbusztörvény (2004. évi XXXIII. törvény az autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállításról) rögzíti annak feltételeit, hogy a szolgáltató kezdeményezése alapján milyen esetekben adható megbízás korábban nem biztosított közszolgáltatásra. A jogszabály szerint erre csak akkor van mód, ha az így megvalósuló közszolgáltatás valós utazási igények ésszerű kielégítését szolgálja, és nem jár együtt más szolgáltató közszolgáltatási szerződésben rögzített jogainak sérelmével vagy működőképességének veszélyeztetésével. E szolgáltatásért a szolgáltató veszteségkiegyenlítést nem kaphat.

A Zala Volán szakszervezetei júliusban tiltakoztak az OrangeWays tervezett menetrend szerinti járatai ellen, mert úgy vélték, a Budapest-Zalaegerszeg közötti járatok beindítása után tisztességtelen versenyhelyzet alakulna ki.

A Zala Volán szakszervezetei - a Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete, a Zala Volán Személyközlekedési Szakszervezete, KKSZ Alapszervezete és a Zalai Autóbuszvezetők Szabad Szakszervezete - akkor közös levelet juttattak el Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterhez, amelyben azt kérték, hogy ne támogassa a magánvállalkozó cég menetrendszerű autóbuszjáratainak indítását. A szakszervezet szerint "a helyközi közlekedés megújítása, színvonalas ellátása helyett a nyereség kiszivattyúzása húzódik meg a háttérben, amivel tudatosan legyengítik a Volánokat a 2012-es piacnyitás előtt".

Az OrangeWays Zrt. - amely több nemzetközi autóbuszjáratot is közlekedtet - akkori közleményben úgy reagált: tisztességes versenyhelyzetet lát abban, hogy az általa beindítani kívánt vonalakat és szolgáltatást a magyarországi autóbuszos közlekedésben résztvevő mintegy 9.000 autóbuszhoz viszonyítva 10, maximum 30 százalék eszközzel végezné.

Az OrangeWays akkor jelezte azt is, hogy olyan fogyasztói kört céloz meg járataival, amelynek igényeit a jelenlegi állami tömegközlekedési lehetőségek nem elégítik ki. Hangsúlyozták, hogy a cég mindezt saját üzleti kockázatára, állami finanszírozási igény nélkül végezné.

A társaság szerint ha a tervezett járatok sértenék is a jelenlegi közszolgáltatók érdekeit, akkor is lehetőségük van kapacitásaikat az átrendeződő igényekhez igazítani, így összességében a vállalat piacra lépése csak csökkentené a Volán társaságok összfinanszírozási igényét.

Mennyit tudsz az Európai Unióról? Mérd fel tudásod és nyerj!

Még nem tudni, lesz-e konkurenciája a Volánnak
100 kilométert állva utazni buszon?
Közlekedési szervezetek tiltakoznak a pénztelenség miatt
A GYSEV terjeszkedne - 600 kilométert akarnak 
Újraosztják a magyar vasúti hálózatot

MTI

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG