A lakosság 18 százaléka keresett aktívan állást az elmúlt 1 év során. Legtöbbjük a fiatal generációból került ki: a megkérdezett 18-24 éves válaszadók 39 százaléka, a 25-34 évesek 24 százaléka keresett valamilyen munkát az azt megelőző egy év során. Érdekes adat, hogy a megkérdezett diákok 46 százaléka, míg a munkanélkülieknek 77 százaléka keresett aktívan állást 2009 és 2010 novembere között. Ezt az eredményt hozta a Workania.hu internetes állásportál 2010 novemberében végzett (az azt megelőző 12 hónapra vonatkozó) reprezentatív felmérése, amely során több mint 1000 főt kérdeztek meg.
A következő 12 hónapra vonatkozóan a megkérdezettek a következőképpen nyilatkoztak: 19 százalékuk tervezi vagy számít rá, hogy állást fog keresni a közeljövőben. A diákok mintegy fele gondolja úgy, hogy munkalehetőség keresését folytatni fogja, a munkanélküliek 76 százaléka tervez aktív álláskeresést a következő 12 hónapban. A 18-24 évesek 40 százaléka válaszolt úgy, hogy mindez a tervei között szerepel.
A Workania azt is megvizsgálta, hogy az aktív álláskeresők milyen forrásokat vesznek igénybe a munkakeresés során, illetve történt-e változás e tekintetben az előző évekhez képest. Míg 2008-ban a megkérdezett aktív álláskeresők 47 százaléka vette igénybe a családtagokat, barátokat, vagy az ismerősök hálózatát, mint információforrást, 2010-ben már 58 százalékuk folyamodott az álláskeresés e formájához.
A nyomtatott hirdetéseket a megkérdezettek 55 százaléka figyelte rendszeresen 2008-ban, 2010-ben 60 százalékuk. A munkaügyi hivatalnál álláskeresés ügyében a megkérdezett álláskeresők 29 százaléka járt 2008-ban, 39 százalékuk tavaly. Az internetet az összes álláskereső harmada használta 2008-ban, 34 százaléka 2010-ben. A rendszeres internet hozzáféréssel rendelkező álláskeresők körében a világhálót már a megkérdezettek 60 százaléka használja.
Az internet a fiatalabb álláskeresők körében a legnépszerűbb: a 18-24 évesek 64 százaléka, a 25-34 évesek 54 százaléka, a diplomás álláskeresők 59 százaléka, a főiskolai/egyetemi hallgatók 70 százaléka jelölte meg elsődleges álláskeresési forrásként az világhálót. Ehhez képest a 45-54 évesek 68 százaléka és a szakközépiskolai végzettséggel rendelkezők 60 százaléka elsősorban a nyomtatott újsághirdetéseken keresztül igyekezne új állást találni.
A személyes kapcsolati hálók fontossága pedig leginkább a kisebb településeken mutatkozik meg: 20-50 ezres városban lakók 75 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elsősorban ismerősökön keresztül próbálkozna a munkakereséssel - derül ki a Workania közleményéből.
Privátbankár