
A háttérben az áll, hogy a kocsikat forgalomba helyező szervezet egy tízes színskála alapján dolgozik, és szemre állapítják meg, hová sorolják a járművet. Pedig mindenki más- és másképpen érzékeli a színeket, amik ráadásul napszakonként is másképpen mutatnak. A Nemzeti Közlekedési Hatóság baranyai illetékese szerint nincs probléma, különösebb jelzést eddig nem kaptak arról, hogy a rendszer nem működik tökéletesen.
A rendőrségen viszont másképpen vélekednek. A megyei és a városi közlekedésieknek nem egy esetben gyűlt meg a bajuk abból, hogy „színre” kerestek egy-egy autót, ami a belügyi nyilvántartásban az NKH-besorolás szerint szerepelt. Így eshetett meg, hogy valami kék volt, amit egyébként barnának írtak le. Amielőfordulhat, hiszen sok az átmenő árnyalat. Másrészt a „mezei” autóst is, mint a fent jelzett esetben, kellemetlenség érheti, mert az utcai járőrök nincsenek tisztában a tízes listával, és nem is ez a dolguk, mondják a rendőrök. Aztán az ellenőrzéskor következik a fölösleges hercehurca.
A pécsi autós a rendőrségi macerán túl anyagi hátrányt is elszenvedett: olyan céghez ment, ahol világos autót követeltek meg. Márpedig a forgalmiban ott a „barna”, így elesett a havi ötvenezer forintos költségtérítéstől - írja a lap.
Európa újdonsága az Akácfa utcai parkolóház
Az M6-oson áll vagy bukik az ország?
A kutyának sem kell az új autó
Mercedes és a foci EB - slágertémák
Már nem az ablakemelő az extra
Benzinsokk: már nem bírja a pénztárca a padlógázt
Új Dunántúli Napló