1p

Mi a Magyar Péter-jelenség titka?
Mennyiben más Magyar Péter, mint Orbán Viktor?
Mennyi voksot szerezhet a Tisza Párt, kitől vehet el szavazatokat?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Somogyi Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Political Capital szociológus társalapítójától!

2024. május 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy felmérés szerint az amerikai gyerekek után a magyar gyerekek töltik a legtöbb időt tv előtt. Felnőttként elhízottak vagyunk és legjobb táplálkozási tanácsadónk a Google
Egy felmérés szerint az amerikai gyerekek után a magyar gyerekek töltik a legtöbb időt tv előtt. Ők a jövő fogyasztói, egyetlen más célcsoport sem igényel annyi kreativitást a reklámszakemberektől, mint ők. A felnőttek között sem jobb a helyzet, elhízottak a magyarok és legjobb táplálkozási tanácsadóik az internetes keresők - derült ki a Marketing, PR és reklám az egészségügyben című konferencián.

Kovács Ildikó dietetikus, az Egészséges Magyarországért Egyesület szívbarát programjának vezetője "Az élelmiszercímke mint kommunikációs felület" című előadásában elmondta, kutatásaik szerint a leginkább - terméken - figyelt információ az ár volt, amelyre a vevők 72,4 százalékban mindig kíváncsiak. A leggyakrabban olvasott információ a termék címkéin a minőségmegőrzési idő: erre a vevők 59,2 százaléka volt mindig kíváncsi és további 26,7 százalékuk általában figyelte azt. Lényegesnek tartották még a termék származási helyére vonatkozó adatot.

"Az élelmiszercímkéknek egyébként nem kötelező elemei a védjegyek és a különböző logók, éppen ezért-marketingszempontból - kiemelendők" - mondta a szakember.

Ezeket a jelképeket egyébként a vásárlók 29,9 százaléka figyelte mindig a terméken, az összetételre vonatkozó érdeklődés ennél kisebb, 22,8 százalék. A legkevésbé figyelt információk közé tartozott a nettó tömeg és a tápanyagtartalom.

Következtetéseik szerint bár eltérő okokból, de mind a prevenció, mind pedig a kommunikáció szakemberei annak örülnek, ha a vásárló minél több információt figyel a címkéken és annak alapján, tudatosan választ.

"Gyermekélelmiszerek a gyermekek ellen" címmel Töttösi Adrienn a Nemzetközi Táplálkozáskutató Intézet munkatársa foglalta össze az intézet eredményeit.
Kiemelte, az amerikai gyerekek után a magyar gyerekek töltik a legtöbb időt tv előtt. Felméréseik szerint a kisiskolás gyermekek jelentős része ismeri az adott márkafigurákat, sőt a figurához tartozó terméket is. Az óvodásoknál a helyzet már szélsőségesebb, amíg a kiscsoportosok inkább egy figurát a külsőségeik szerint jegyeznek meg, addig a nagycsoportosok vagy hatéves gyermekek, már ismerik a terméket és az ahhoz kötött állat- vagy mesefigurát is.

A gyermekek által leginkább ismert termék a Kinder tojás, utolsó pedig a Kinder Pingui volt, de nagy számban ismerték az egészséges táplálkozást elősegítő élelmiszereket is.
"Elmondható, hogy a felnövekvő nemzedék eddig nem tapasztalt mértékben áll a tömegtájékoztatási eszközök és a reklámok befolyása alatt, így óriási a szülők felelőssége" - hangsúlyozta Töttösi Adrienn.

Lelovics Zsuzsanna táplálkozáskutató "Kinek hiszünk manapság - táplálkozás és kommunikáció" címmel tartott előadást.

A szakember szerint ha az egészséges életmódról szeretnénk megtudni valamit, leginkább az internethez fordulunk - de a hivatalos portálokat csak kiegészítő tájékozódási pontként kezeljük -, a szakemberek, mint forrás ennek a felét sem érik el. A család és a barátok segítségét nagyjából ugyanolyan százalékban vesszük igénybe. Annak ellenére, hogy az internet az elsődleges információforrás, hitelessége nem a legjobb - tette hozzá.

Lelovics Zsuzsanna kitért arra is, az emberek tisztában vannak azzal, hogy nem szabad minden olvasott információt elhinni, orvoshoz, gyógyszerészhez, táplálkozási szakértőhöz mégis kevésbé fordulnak.

 

Privátbankár - Acsai N. Ferenc

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG