A kiszervezésről semmiféle hatástanulmány nem készült - hangsúlyozta Gulyás Attila. Hozzátette: "sőt, kiderült, hogy még a MÁV-val sem egyeztettek, pedig a tervek szerint a vasúttársasággal közös cégbe kerülne a kiszervezés után a HÉV".
A BKV vezetősége továbbra sem tudta bemutatni a társaság előzetes üzleti tervét és a közép- és hosszú távú finanszírozást rendező koncepciót sem, amire pedig ígéretet tettek. Gulyás Attila hangsúlyozta: a határidő leteltével néhány nap alatt dönthetnek a nyomásgyakorlásról és akár egy hónapon belül újabb BKV-sztrájk lehet. A szakszervezeti vezető szerint a cég vezetősége nem követ el mindent, hogy elkerülje a sztrájkhelyzetet.
A felek legközelebb pénteken egyeztetnek újra az elővárosi vasút kiszervezéséről. Az érdekképviseletek úgy vélik, attól, hogy holdinggá alakulna a BKV, még nem feltétlenül lesz eredményes a gazdálkodása, viszont sokak állása kerülhet veszélybe. Ezért hatástanulmányokat, illetve az eredményes gazdálkodáshoz szükséges foglalkoztatás fenntartását kérik.
A hét elején kezdett egyeztetést 11 érdekképviseleti vezető kérte Kocsis István vezérigazgatótól.
Tavasszal jön a jegyáremelés
A HÉV-en múlik a BKV-sztrájk
Lassan mindenkinek sikerül, csak a BKV-nak nem
BKV: a dolgozók 60%-a sztrájkkal fenyeget
Strómanokat alkalmazott a BKV?
MTI