1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Utasforgalmi rekordot döntöttek tavaly a Londont Nyugat-Európával összekötő Eurostar szuperexpresszek, miután nagy sebességre alkalmas sínpályájuk a brit szakaszon is elkészült
Utasforgalmi rekordot döntöttek tavaly a Londont Nyugat-Európával összekötő Eurostar szuperexpresszek, miután nagy sebességre alkalmas sínpályájuk - csaknem másfél évtizeddel a Csatorna-alagút megnyitása után - a brit szakaszon is elkészült

A Eurostar társaság londoni közleménye szerint 2007-ben 8,26 millióan utaztak a főleg Párizsba és Brüsszelbe, és szezonban több franciaországi üdülőhelyre is közlekedő expresszeken. Az utasszám éves összevetésben 5,1 százalékkal nőtt, és most először lépte át a 8 milliót, de 2006-ban még ennél gyorsabban, 5,4 százalékkal nőtt az utasszám az előző rekordra, 7,86 millióra.

A Eurostar vonatok 1994. november óta közlekednek, de még nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. A társaság vezetői már 2004-re több mint 21 millió utast jósoltak. 1995-ben 3 millió embert szállítottak, 2000-re 7,1 milliót értek el, de utána az utaszám 2003 végéig évről évre csökkent.

A Eurostar nem titkolja, hogy közvetlen versenyt akar támasztani az olcsó egyes légitársaságoknak, ebben látja a kitörés lehetőségét. Ennek részeként egységes jegyrendszert alakítottak ki, amellyel a Nagy-Britannia távolabbi vidékeiről indulók is egyetlen foglalással - igaz, egyelőre átszállással - eljuthatnak a Eurostar kontinentális célállomásaira. A jegyeladások bevétele tavaly 15,5 százalékkal 599 millió fontra (220 milliárd forintra) nőtt; 2006-ban 11,7 százalékkal nőtt a bevétel.
   
A London és Párizs közötti Eurostar-járatok legalacsonyabb menettérti jegyára turistaosztályon 59 font (22 ezer forint).
A forgalom tavalyi bővüléséhez hozzájárult a franciaországi rögbi-világbajnoksá
g, amelyen az angolok a döntőig jutottak - ott viszont komoly meglepetést keltő vereséget szenvedtek Dél-Afrikától -, valamint az, hogy végre elkészült a 110 kilométer hosszú, nagy sebességű szakasz a brit oldalon is, Folkestone-tól egészen Londonig.
   
A Eurostar-szerelvények óránként 300 kilométeres utazósebességüket addig főleg csak a kontinensen tudták kihasználni, mivel Nagy-Britanniában az ingázóvonatokkal osztoztak a régi, jórészt legfeljebb 100-120 kilométeres sebességre alkalmas pályaszakaszokon. Az új pálya novemberi átadása húsz perccel, alig 2 óra 15 percre csökkentette a London-Párizs menetidőt, bár a csaknem 500 kilométeres távot az avatás napján egy különjárat 2 óra 3 perc alatt tette meg: ez sebességi csúcs a két főváros közötti vasúti közlekedésben.
   
A fejlesztés a brit oldalon összesen 5,8 milliárd fontba (2200 milliárd forintba) került. Az új londoni terminál mellett ebben benne van a nagysebességű pálya utolsó szakaszának kiépítése, beleértve egy 18 kilométeres vasúti alagútrendszert, amely csaknem egész London alatt átvezet.
Londonban átadták az új Eurostar-terminált is a város északi részén fekvő St. Pancras pályaudvaron.
A szuperexpresszek addig a dél-londoni Waterloo állomáson kialakított külön platformot használták, de ennek hátrányai közé tartozott a viszonylag nehéz megközelítés és a létesítmény ideiglenes jellege. A 600 méter hosszú szerelvények egyik vége például kilógott az egyébként modern, üvegszerkezetes tető alól a szabadba, így az ott álló kocsikba az utasoknak gyakran szakadó esőben kellett felszállniuk.
   
Párizs-London csak 135 perc a szupervonattal

MTI

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG