Sivó Imre hangsúlyozta: piackutatási adatok szerint a sörfogyasztás 7 százalékos visszaesést könyvelhetett el 2007-2008 között, míg a szövetség 2009-es évre vonatkozó "optimista" becslése is további 5 százalékos zsugorodást jósol.
A fogyasztás csökkenése leginkább a prémium és magyar márkák szegmensében érzékelhető, miközben az "olcsó, igénytelen" kategóriájú sörökből folyamatosan ugyanannyit adnak el - fejtette ki a szakember.
Hozzátette: a sörivás visszaszorulása mögött elsősorban az árak emelkedése áll, ami pedig az egyre növekvő állami terhekből adódik, hiszen az elmúlt években modernizált magyarországi sörgyárak már a végsőkig racionalizálták saját költségeiket.
A sörforgalmazás Magyarországon kirívóan magasan adóztatott iparág, egy palack termékre átlagosan 60 forintos adóterhelés jut, amelyből 25-30 forintot az európai összehasonlításban is magasnak számító magyar jövedéki adó tesz ki - mutatott rá Sivó Imre.
A szervezet vezetője szerint a magyar sörgyártás elvesztette nyereségtermelő képességét a 2007 második féléve óta megfigyelhető folyamatos visszaesés következtében. Az iparág 2008-ban mintegy 1,5 milliárd forintos veszteséget halmozott fel, míg 2009-ben a vállalatok már összesen 3 milliárd forintos deficitre számítanak.
A magyarországi söripar nettó 140 milliárd forintos forgalmával és 55 milliárd forintos adóbefizetésével a második legnagyobb forgalmat bonyolítja az élelmiszer szektorban - fűzte hozzá.
Már a sörhöz sincs kedve a németeknek
Az alkoholgyártó megpróbál lebeszélni az ivásról
Betelt a pohár: alkoholtilalom a kamaszoknak
Elviselhetetlen: rohanunk sörért és klímáért
Alkoholtilalom a XI. kerületben
Nagy a baj: már sört se isznak a németek
MTI