Fuvarozás: cudar időket élnek már most
Hozzátette: míg a kis- és közepes teherautók esetében a megrendelés szinten maradt. Gyöngyössy István elmondta, ennek hátterében alapvetően az áll, hogy a nemzetközi fuvarozással foglalkozó magyar cégek is komoly problémákkal küzdenek, mivel a német és más nyugat-európai gazdaságok is recesszióban vannak. Az ügyvezető szerint ez elsősorban a kamionokat üzemeltető cégeket érinti, hiszen ezeknek a teherautóknak egy része már áll vagy csak félig rakottan, illetve visszafelé sokszor üresen közlekedik. Mindez jelentős bevételkiesést jelent az üzemeltetőknek.
Az Iveco ezért azt ajánlja, hogy a fuvarozók olyan gépparkot alakítsanak ki, amelyik hatékonyabban kihasználható, s inkább két kisebb kocsit üzemeltessenek, mint egy nagyot.
Az ügyvezető úgy vélte, kamionra a következő hónapokban, fél-háromnegyed évben nagyon nehéz lesz megrendelést kapni, s ha igen, akkor is csak nagyon nyomott áron, mivel például a román és a bolgár fuvarozók jóval alacsonyabb költségszinten dolgoznak.
Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkár-helyettese az eseményen elmondta, Magyarországon napjainkban mintegy 20 ezer, döntően családi és kisvállalkozás foglalkozik közúti fuvarozással, amit összesen 70 ezer haszongépjárművel, járművenként átlagosan 1,5 alkalmazottal végeznek. A cégek közül 8 ezer vállalkozás nemzetközi fuvarozással is foglalkozik, 36-37 ezer járművel. Az elmúlt években, változatlan számú géppark mellett, a járművek tonnakapacitása 20 százalékkal nőtt, ami azt mutatja, hogy több, nagyobb teherautót üzemeltetnek a cégek, mint korábban.
MÁV-Cargo: a GYSEV-nek le kell lépnie
Már át is utalták a MÁV Cargo árát
MTI