1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idén a negyedik negyedévben 20-30 százalékkal kevesebb új kamion megrendelés érkezett az tehergépjárműveket gyártó és forgalmazó Iveco-hoz, mint egy évvel korábban, s ez egyértelműen a gazdasági recesszió jele - mondta Gyöngyössy István, az Iveco magyarországi képviseletének ügyvezető igazgatója pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.

Hozzátette: míg a kis- és közepes teherautók esetében a megrendelés szinten maradt. Gyöngyössy István elmondta, ennek hátterében alapvetően az áll, hogy a nemzetközi fuvarozással foglalkozó magyar cégek is komoly problémákkal küzdenek, mivel a német és más nyugat-európai gazdaságok is recesszióban vannak. Az ügyvezető szerint ez elsősorban a kamionokat üzemeltető cégeket érinti, hiszen ezeknek a teherautóknak egy része már áll vagy csak félig rakottan, illetve visszafelé sokszor üresen közlekedik. Mindez jelentős bevételkiesést jelent az üzemeltetőknek.

Az Iveco ezért azt ajánlja, hogy a fuvarozók olyan gépparkot alakítsanak ki, amelyik hatékonyabban kihasználható, s inkább két kisebb kocsit üzemeltessenek, mint egy nagyot.    
Az ügyvezető úgy vélte, kamionra a következő hónapokban, fél-háromnegyed évben nagyon nehéz lesz megrendelést kapni, s ha igen, akkor is csak nagyon nyomott áron, mivel például a román és a bolgár fuvarozók jóval alacsonyabb költségszinten dolgoznak.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkár-helyettese az eseményen elmondta, Magyarországon napjainkban mintegy 20 ezer, döntően családi és kisvállalkozás foglalkozik közúti fuvarozással, amit összesen 70 ezer haszongépjárművel, járművenként átlagosan 1,5 alkalmazottal végeznek. A cégek közül 8 ezer vállalkozás nemzetközi fuvarozással is foglalkozik, 36-37 ezer járművel. Az elmúlt években, változatlan számú géppark mellett, a járművek tonnakapacitása 20 százalékkal nőtt, ami azt mutatja, hogy több, nagyobb teherautót üzemeltetnek a cégek, mint korábban.
  
MÁV-Cargo: a GYSEV-nek le kell lépnie
Már át is utalták a MÁV Cargo árát

MTI

 

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG