1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A globális válság átalakítja a pénzügyi szereplők kommunikációs stratégiáját. A legfontosabb továbbra is a hitelesség megteremtése. Mit kell elmondani, és hogyan?
A globális válság átalakítja a pénzügyi szereplők kommunikációs stratégiáját. Míg a korábbi félelmekhez képest már látszik, hogy a pénzügyi szolgáltatók kommunikációra fordított költései nem változnak jelentősen, a szektorban a hitelesség megteremtéséhez szükséges eszközökre áldoznak a legtöbbet az idén.

Az elsősorban vállalati és intézményi kört, valamint jelentős vagyonnal rendelkező magánszemélyeket megcélzó pénzügyi szolgáltatók többsége 2009-ben változatlan szinten tervezi tartani a teljes kommunikációs büdzsét és ezen belül végez átcsoportosításokat. Az idén elsősorban a PR-kommunikációra és a rendezvényekre kerül egyre nagyobb hangsúly.

Mindez a GWC Pénzügyi PR-kommunikációs Ügynökség által a pénzügyi szektor kilenc szegmensében (corporate finance tanácsadók, értékpapír kereskedők, alapkezelők, lízingcégek, faktoring szolgáltatók, kockázati tőkealap kezelők, specializált pénzügyi szolgáltatók, nyugdíjpénztárak, private banking szolgáltatók) végzett felméréséből derül ki. A kilenc területen összesen 28 cég és szervezet vett részt a felmérésben, amely kiterjedt az egyes szegmensek szakmai szövetségeire is.

Volt olyan szereplő, aki 2009-re a PR költéseinek 40%-os tervezett növeléséről számolt be, míg a válaszadók negyede 5-30%-kal költ többet PR-re – sokszor pontosan megegyező mértékben csökkentve a reklámkiadásokat.

„A válság új helyzetet teremtett: a piaci átrendeződés hamarosan érződni fog a kommunikációban is. A hangsúly a reklámról az indirekt kommunikáció irányába tolódik, és egyre többen látják úgy, hogy a marketing különböző területei közül a PR nyújtja a leghatékonyabb támogatást az üzleti célok eléréséhez.” – állapítja meg Kondor Anna, a GWC ügyvezető partnere.

A válaszadók elmondása alapján már 2008-ban is a PR-re, a rendezvényre és belső kommunikációra fordított költségek nőttek átlag feletti mértékben, és hasonló tendencia körvonalazódik 2009-re is.


Ez lesz 2009-ben is?

A költségek és befektetések megtérülése különösen kényes kérdés recessziós időszakokban. A reklám és a PR-kiadások megfelelő allokációjánál jó kiinduló pontot adhat annak vizsgálata, hogy a jellemzően alacsonyabb költségszint mellett megvalósítható PR mely területen hatékonyabb, mint a reklám. Az elsősorban vállalati és intézményi kört, valamint jelentős vagyonnal rendelkező magánszemélyeket megcélzó pénzügyi szolgáltatók szerint a PR a piaci pozícióépítésben (ide tartozik az ismertség növelése, az imázs javítása és a piaci szerep és a kommunikációs aktivitás párhuzamba állítása) és az üzleti stratégia támogatásában (vagyis az elérendő célokhoz szükséges értékeket, véleményeket és tényeket közvetítő kommunikációban) hatékonyabb, mint a reklám. Kisebb arányban ugyan, de több válaszadó is alkalmasabbnak tartotta PR-t a reklámnál a márkaépítés, az ügyfélszerzés és a terméktámogatás területén is.

„A felmérés keretében végzett interjúk során többen is úgy fogalmaztak, hogy a pénzügyi területre jellemző ügyfélközpontú, bizalmi alapú szolgáltatások esetében – ahol nehéz bemutatni a szolgáltatást a nyilvánosságnak – egyre inkább felértékelődik a szakmai tudást hitelesen bemutató, a tartalomra építő PR-kommunikáció, emeli ki Kondor Anna, a GWC ügyvezető partnere. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a stratégiájukat jól megválasztó szereplők vagy egyik, vagy másik típusú kommunikáció mellett teszik le a voksot, inkább hangsúlyeltolódásról, az arányok átrendezéséről beszélhetünk a megváltozott külső tényezők miatt.”


Hangsúlyeltolódás várható 2009-re?




Örök dilemma PR területen is, hogy milyen mértékben látható el tisztán saját alkalmazottakkal a tevékenység és milyen mértékben van szükség külső tanácsadó bevonására. A válaszadóknak mindössze a 30%-a támaszkodik csupán belső erőforrásra, míg a fennmaradó 70% bizonyos mértékben tanácsadói közreműködést is igénybe vesz. A külső tanácsadók bevonásának magas aránya azonban részben ennek a kommunikációs műfajnak a fő jellemzőjéből adódik: mivel a legnagyobb mértékben a hitelességre támaszkodik, pontosan ezt a hitelességet erősíti, amikor egy pénzügyi szolgáltató üzeneteit nem maga a vállalkozás, hanem a külső tanácsadó juttatja el a célcsoportok irányába. A külső segítség bevonásával a vállalkozás továbbá megtöbbszörözi és megerősíti azt a kapcsolati hálót, amit a kommunikációs során igénybe tud venni.



Ki ad tanácsot?





Nem vagyunk teljesen szabadok
Nemzeti sport: menekülés az APEH elől
Túlélő terv, és még az államnak sem fájna
Szinte hihetetlen: nem volt átverés a 0%-os THM 
Támogatott hitelprogram kkv-knak




Privátbankár

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG