
Az Iron Mountain szóvivője szerint speciális szakértelem szükséges ahhoz, hogy valaki a szalagokról kinyerje a tárolt személyes adatokat. Elmondása szerint cége rendkívül sajnálja az adathordozók elvesztését, de „az általuk kezelt információ hatalmas mennyisége miatt hibák sajnos időnként előfordulnak”.
Példátlan adatvesztés: egy hónapig hallgattak róla |
A GE Moneynak két hónapig tartott annak megállapítása, hogy pontosan kiknek az adatai szerepeltek az eltűnt adathordozón. December óta folyamatosan levélben értesítik azokat, akik számlája esetleg veszélyben van. Azt azonban az egyik érintett ügyfél elmondta: a levélen csak a GE Money logója szerepel, azokat a cégeket (mint például a JC Penney) nem említik, akikkel az ügyfelek ténylegesen kapcsolatban állnak. Ennek köszönhetően könnyen szimpla reklámlevélnek nézhetik a figyelmeztetést az ügyfelek – márpedig ezen borítékok Amerikában is gyakran kerülnek bontatlanul a kukába.
Az ilyen és ehhez hasonló incidensek egyre inkább növelik kártyacsalók miatti aggodalmat az ügyfelekben. Az Identity Theft Resource Center adatai szerint tavaly az Egyesült Államokban hatszorosára nőtt a „személyazonosság-lopások”, kártyás visszaélések száma, és elérte a 125 milliót. Az adatok eltulajdonítása történhet számítógépes rendszerek feltörésével, vagy az információk fizikai eltulajdonításával, valamilyen adathordozó eltüntetésével.
A TJX Cos., a TJ Maxx and Marshalls áruházláncot birtokló cég tavaly például több tíz millió kártyabirtokos adatait „passzolta át” illetékteleneknek: a hackerek akkor csíptek el egy adatfolyamot, amikor a cég vezeték nélküli hálózaton továbbította azt.
Oszoljon a homály a bankkártyák körül!
Bekapjuk a csalit, és huss a pénzünknek
Támadás: az iWiW-es jelszavadat akarják
Hibás elszámolásokat küldött a Visa
Segítség fizetéskor - nincs több lehúzás
AP