Ismeretlen, miért kaphat valaki Magyarbrands díjat
A több százezres termékadatbázis, illetve a félmillió működő vállalkozás szűrésével kategóriánként 10-50 márkát kell majd szakmai és személyes tapasztalataik alapján pontozniuk, végül valamennyi lista összesítésével derül ki, kik viselhetik majd 2010 „szuper” védjegyeit. A szuper business- címre a legnagyobb nyereségű, illetve árbevételű vállalatok mellett az egyes szektorok iparkamarái, egyesületei, szakmai szervezetei által javasolt cégek kerültek a versenybe, akiket sikerességük és nem utolsó sorban etikai ismérveik alapján szavaztak a befutók közé.
Az idén debütáló Magyarbrands védjegy esetében még arról is szavazhat a zsűri, mely termékeket sorol a versenybe. A bírák döntenek arról, hogy elegendő lehet-e a név, a márka története a „magyarságukhoz”? Avagy döntő az is, milyen a gyártó cég tulajdonosi szerkezete, a piaci szerepe, hol van a székhelye, kikből áll a menedzsmentje, kik versenghetnek a Magyarbrands védjegyért.
Hogy a Baba, a Tomi, a Biopon, vagy a most a világűrbe tesztelésre küldött fémhab, vagy a „mi autónkként” hirdetett Suzuki, a Richter, a Graphisoft valóban magyar terméknek, illetve cégnek számít-e? Hamarosan kiderül. A védjegy új birtokosait pedig „világhódító” útra is nevezi a zsűri, hiszen egy angol nyelvű könyvbe gyűjtve számos országba jut majd el a hírük, tudhatják majd meg a világ többi pontján is, hogy a termék nemcsak kiváló, de magyar termék is, s hódíthatnak a nemzetközi piacokon.
Nem meszelték el a Danone-t
A BKV vonalain járhatnak az új buszok - képekkel
Privátbankár