Katasztrofális utakon: új autópályáért küzdenek
Az önkormányzati képviselő felhívta a figyelmet arra, hogy Románia és Bulgária uniós csatlakozása óta a teherforgalom háromszorosára növekedett az úton, a személyforgalom másfélszerese a korábbinak, de a hamarosan kezdődő németországi szabadságolások következtében ez napokon belül megugrik. Az út állapota rendkívül rossz, a magyar szabályozás szerint a kamionok okozta nyomvályúk mélysége nem haladhatná meg a 10 millimétert, ennek ellenére van, ahol 10 centiméteresre gyűrődött fel az aszfalt. A közelmúltban Makó belterületén elvégzett zajterhelésmérés szerint a 65 decibeles nappali és az 55 decibeles éjszakai egészségügyi határértekkel szemben 70-75 decibel a forgalom okozta átlagos zaj erőssége - mutatott rá Márton Imre.
A politikus közölte, szeptember elejéig gyűjtik az aláírásokat petíciójukhoz, melyet eljutatnak a miniszterelnökhöz és a szakminiszterhez. Ha akciójuk nem vezet eredményre, két-három hetenként figyelemfelhívó demonstrációkat szerveznek.
Farkas Józsefné magyarcsanádi polgármester elmondta, a 43-as út kettészeli a nagylaki határátkelőtől 8 kilométerre található falut, a település 10 százalékos önrésszel pályázhatna forgalomtechnikai beruházásokra, de nincs erre pénzük. Hangsúlyozta, fontos, hogy az M43-as út ne csak Makóig, hanem az országhatárig épüljön meg.
Múlt hét csütörtökön a 43-as úton nyolc ember életét vesztette, tizenkilencen pedig megsérültek, amikor a makói Maros-hídnál összeütközött egy cseh rendszámú, román állampolgárokat szállító turistabusz egy szembejövő, eddig ismeretlen okból az út bal oldalára áttért, személygépkocsikat szállító német felségjelzésű trélerrel.
Kóka: egy éven belül eladhatják az Autópályakezelőt (hanganyag)
A vártnál hamarabb autózhatunk az M7-es völgyhídján
Az utakon minden a régi
Lejárt az autópálya-matricák ideje
Korai öröm: visszakapjuk a Fehérvári utat