Visszaesnek ugyanakkor várhatóan Kína külföldi repülőgép-beszerzései is. A kínai légügyi felügyelet (CAAC) arra szólította fel a kínai légitársaságokat, hogy halasszák el repülőgép-beszerzéseiket. Ez érzékenyen érintheti a kínai piacra erőteljesen építő, Airbus-t gyártó európai EADS konszernt és amerikai konkurensét, a Boeinget is. A CAAC közölte, hogy 2010 előtt új repülőgépek forgalomba helyezéséhez nem fog hozzájárulni, viszont támogatni fogja az iparág konszolidálódását szolgáló átalakításokat, szövetségek létrehozását.A legnagyobb kínai légitársaságok, az Air China, a China Eastern és a China Southern veszteséggel zárták az év harmadik negyedévét.
Még így is sokat köszönhet a világ Kelet-Ázsiának
A kelet-ázsiai gazdaságok ugyan könnyebben jutnak túl a mostani globális pénzügyi válságon, mint egy évtizeddel ezelőtt az ázsiai régiót sújtó pénzügyi válságon, azért a növekedési ütem lassulására kell számítaniuk - állítja a Világbank szerdán közzétett jelentésében. A jelentés szerint Kelet-Ázsia gazdasági növekedése 5,3 százalékra lassul 2009-ben az idei évben várható 7,0 százalékos GDP- növekedéssel szemben. Ez a régió magában foglalja Kínát, Japánt azonban nem.
A Világbank méltatja a régió országainak a válság enyhítése érdekében tett intézkedéseit, hangsúlyozva, hogy Kelet-Ázsia ezzel hozzájárulhat a globális gazdasági növekedés stabilizálódásához. Kelet-Ázsia 2008-ban a világgazdaság teljes növekedéséhez egyharmad részben járul hozzá. Kelet-Ázsiával szemben az USA, Európa és Japán is a növekedési ütem csökkenésére számíthat jövőre.
Egzotikus tőzsdék, atombombával és kommunizmussal
Kína ideges az amerikai fegyverszállítmányok miatt
A nagy feltörekvők nagy pofára esése?
Már hivatalos az amerikai recesszió
Kína nagy bajban lesz, ha a világ nem vásárol