Azonban a bankoknak az előbbieken túl komoly feladatot jelent, hogy megvédjék ügyfeleiket, s ezáltal önmagukat a csalások ellen. Nincsenek könnyű helyzetben, mert a csalási szándéknak csupán az emberi fantázia szab határt.
De mit tehet egy pénzintézet, amikor a csalók és hackerek a „hátsó ajtón” kopogtatnak és sétálnak be szinte észrevétlenül? Lépést tudnak-e tartani a bankok az egyre fejlettebb és ravaszabb módszerekkel előálló bűnözőkkel? Milyen új eszközök állnak rendelkezésre e téren a pénzintézetek számára? Az október 26-27-én megrendezendő konferencia célja, hogy gyakorló szakemberek tapasztalatai segítségével rávilágítson a csalási gyakorlatok változására ezzel is segítve a pénzintézetek szakembereinek megelőző munkáját és felkészültségét, amit a csalások és visszaélések megakadályozásának érdekében végeznek, legyen szó hitelezési, elektronikus, bankkártyás esetleg biztosítási csalásról.
Részletes program és regisztráció |
A második nap Komáromi Péter (fraud menedzser, Erste Bank Nyrt.) elnöklete mellett kezdődik. Jakab Péter (bankbiztonsági igazgató, MKB Bank Zrt.) az elektronikus csalások témakörén belül beszámol a „phising” és „pharming” illetve további szorosan a témához kapcsolódó illegális tevékenységekről valamint az új irányvonalakról. Kovács Gábor (compliance szakértő) a csalás iránt elcsábuló munkatársak problémáját járja körül előadásában. A továbbiakban Imre Zsolt (bankbiztonsági igazgató, Raiffeisen Bank Zrt.) speciális és egyedi elkövetésekről illetve az ezekből levont tanulságokról számol be. A biztosítási csalások kérdéskörében Horváth László (biztosításvizsgálati csoportvezető, Generali-Providencia Zrt.) válaszolja meg a felmerülő kérdéseket. A rendezvényt egy kerekasztalbeszélgetés zárja ahol Sarudi Zsolt (compliance officer, Budapest Bank Nyrt.); Kovács Gábor (compliance szakértő); Komáromi Péter (fraud menedzser, Erste Bank Nyrt.) vitatja meg a fraud és a compliance közös vonásait.
(x)