A fejtőgép a finanszírozók, a leendő üzemeltető, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a Mecsek Autópálya Koncessziós (MAK) Zrt. képviselőinek jelenlétében törte át az alagút utolsó méterét, azon a szakaszon, ahol az 2008-ban beomlott.
Ulrich Vogel, az autópálya alagútjait építő Strabag AG vállalatvezetője az ünnepségen az alagútépítések történetében egyedülálló esetnek nevezte a bátaszéki omlást, hozzátéve, hogy az alagutat az alkalmazott technológiának köszönhetően sikerült a tervezettnél rövidebb idő alatt megépíteni.
A 48 kilométeres pályaszakasz leghosszabb, 1331 méteres alagútjának fejtését több mint öt hónap alatt végezte el a Strabag AG azt követően, hogy 2009. február 26-án engedélyezték az alagút tovább építését.
Az alagút 2008. július 24-én a déli portáltól 520-570 méterre, mintegy 100 méter hosszan omlott be, miután szerkezete már korábban több helyen megrepedt. A kivitelezők ezután a Nemzeti Közlekedési Hatóság által jóváhagyott technológia szerint folytatták a fejtést: cementhabarccsal végeztek nagy nyomású talajszilárdítást, a fejtéshez pedig acélcsőernyő biztosított védelmet.
Rakita András, a Mecsek Construction Group főmérnöke az áttörés alkalmából arról számolt be, hogy a pálya négy alagútján összesen hatszázan dolgoztak, közel 600 ezer köbméter földet fejtettek ki, és 15 ezer köbméter lőttbetont használtak fel. A bátaszéki alagút két járatát párhuzamosan fejtették, a keleti járatot már július 18-án áttörték. A MAK Zrt. közleménye szerint a járatok felett jelenleg 46 méteres fedőréteg van, ami az osztrák technológiának köszönhetően gyorsan konszolidálódott.
Rakita András kérdésre válaszolva elmondta, hogy a projekt összességében nem lett drágább, a technológia többletköltségéről azonban nem kívánt szólni.
A Szekszárd-Bóly autópálya átadásának határideje 2010. március 31. A társaság keddi tájékoztatása szerint az aszfalt alapréteg 84 százaléka, a kötőréteg 69, és a kopóréteg 20 százaléka készült el. Emellett felépült az ország második leghosszabb völgyhídja Szebénynél, és hamarosan átadják a Sión átívelő hidat.
Rakita András közölte: a pályaszakasz alagútjai az "A" jelű kivételével 2008 végéig elkészülnek, csak a bátaszéki átjáró biztonsági berendezéseinek tesztelése nyúlik át a jövő évre.
Átgondoltan érdemes autópályát építeni
Nagy a forgalom a horvát határon
Kevesebb jut autópályákra
Állatok szaladgálhatnak az autópályákon
Autópálya: még mindig sláger az eltűnős tinta
MTI