
Az Audi Hungariával kapcsolatos legutolsó hírt múlt kedden publikálták, amikor is az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs vezetője cáfolta az Info Rádió azon értesülését, miszerint a győri vállalat a következő napokban elbocsátja 1400-1600 dolgozóját.
Lőre Péter múlt kedden közölte: az értesülés téves, a győri gyárban a termelés a terveknek megfelelően az újév második, illetve harmadik hetében elindult.
A társaság tavaly november végén közölte, hogy december közepétől négy hétre leáll a járműgyártás Győrött, a motorgyártásnál pedig - terméktípustól függően - 2 és 4 hét között szünetel a termelés az év végi időszakban.
Ennek oka, hogy a győri vállalat termelését a Volkswagen konszern gyárainak menetrendjéhez igazítja. A járműgyártás előző éveknél hosszabb időtartamú leállása összefüggésben van a Győrött szerelt kocsik szezonalitásával, a három típus közül kettő ugyanis nyitott kocsi, irántuk a tavaszi-nyári időszakban nagy az érdeklődés.
A társaság korábban közölte, hogy tavaly több mint 1,9 millió motort és 60 ezernél több járművet gyártott. Motorgyártásban az előző évihez hasonló szinten teljesített a győri gyár, járművekből pedig 5,9 százalékkal többet szereltek össze, mint 2007-ben.
A FIAT is bajban van
Az olasz FIAT vezérigazgatója szerint kormányzati segítség nélkül mintegy 60 ezer állás van veszélyben az olasz autóiparban. A FIAT vezetéséhez közelálló körök szerint Sergio Marchionne újságírói kérdésre válaszolva értékelte úgy, hogy ez a veszély fennáll.
A FIAT ezért állami támogatást vár nem csupán maga, de az egész olasz járműgyártó ágazat számára, az autóipar és ezen keresztül az egész gazdaság újraélesztése érdekében.
Néhány napja közzétett eredményei szerint a FIAT autógyár adózott eredménye tavaly 1,61 milliárd euróra csökkent a 2007-es 1,95 milliárdról, és a romlás gyorsulását jelzi, hogy a tavalyi eredményhez mindössze 163 millió euróval járult hozzá az utolsó negyedév. A csoport autóértékesítése 20 százalékkal csökkent tavaly.
A FIAT csütörtöki, nem kevésbé riasztó bejelentései között volt még az, hogy nettó ipari adóssága 5,9 milliárd euró volt az év végén, majdnem háromszor nagyobb a korábbi vállalati előrejelzésnél, és hogy az idei év a csoport "legnehezebb éve lesz".
A vezérigazgató azt jósolta, hogy idén jelentősen át fog alakulni az iparág tájképe. A FIAT maga már kedden bejelentette, hogy kész 35 százalékot szerezni az amerikai Chryslerből. Csütörtökön a vezérigazgató nem erősítette meg, hogy a francia PSA Peugeot Citroennel is tárgyalnak tőketársításról, de "nyílt meghívót" küldött mindenkinek, "akit érdekel", együtt gondolkodni az autóipar konszolidációjáról.
Silvio Berlusconi olasz miniszterelnök e héten találkozik az olasz autóipar képviselőivel, esetleges állami támogatásról tárgyalni. A FIAT vezérigazgatója korábban azt mondta, üdvözölnék az állami segítséget, de csak akkor, ha a kormány nem szól bele a vállalat irányításába.
A VW csak mostantól számít veszteségre
Hatvanezer Audi gördült le a szalagról Győrben
Csak négy napot dolgoznak az Opel-gyárban
Az A4-esek húzzák az Audit
MTI