.jpg)
Az MVH elnöke elmondta: kezdeményezte a MÁV Zrt. elnökénél, egyeztessenek a leendő igazgatósági tagokról, hogy a hivatalos procedúrát könnyebben le lehessen bonyolítani. Antal Dániel tájékoztatása szerint a felügyelő bizottság tagjait csak akkor kellene jóváhagynia a hivatalnak, ha ügydöntő felügyelő bizottságról lenne szó. Megemlítette, hogy jelenleg a MÁV-START igazgatósága és ügyvezetése szinte egybeesik. Nehezen tudja elképzelni - fogalmazott -, hogy aki igazgatósági tagságra nem alkalmas személy, az ügyvezetésre viszont igen.
Antal Dániel úgy vélekedett, hogy a január 2-iki esettől függetlenül nem működik megfelelően a MÁV-START. A 2007. június 30-án kiadott működési engedélyt 19 feltételhez kötötte a hivatal, amelyből a meghatározott hat hónapon belül nem sikerült mindegyik teljesítéséről a hivatalnak meggyőződnie. A hivatal elnöke szerint a január 2-iki eset, vagyis az, hogy a megrendelt vasúti közszolgálat ne működjön, szakmailag elfogadhatatlan, az ügyet vizsgálni fogja a hivatal is.
Az MVH elnöke hangsúlyozta: továbbra sincs egyértelműen elhatárolva a felelősségi kör a MÁV és a MÁV-START között, illetve a MÁV-START vállalaton belül. Szerinte emiatt van az egymásra mutogatás. Antal Dániel utalt arra, decemberben általános piac-felügyeleti vizsgálatot indítottak a MÁV pályavasútnál, hogy megállapítsák, szabályosan, szakszerűen működik-e. Emlékeztetett arra, hogy a MÁV pályavasútnak nincs működési engedélye. Példaként említette, hogy a pályavasúti engedélyben egy személyben nevesíteni kellene a forgalomirányításért felelős személyt.
Ott a szignó a MÁV Cargo eladásán
Frissítőre vágyik a MÁV
A nullára hajt a MÁV
Ciki: ígéretek és blamázs a MÁV-sajtótájékoztatón
MTI