Tóth Bertalan elmondta: az elképzelések szerint a vásárló 1 milliárd forinttal járulna hozzá a társaság jelenleg 2,1 milliárd forintos tőkéjének emeléséhez, amellyel 32 százalékos tulajdonrészt szerezne. Ha vállalja, hogy a céget üzemi veszteség nélkül, csökkenő önkormányzati támogatással működteti, valamint meghatározott fejlesztéseket hajt végre, 562 millió forintért további 17 százalékot és a menedzsmentjogokat is megkapja.
A politikus hozzátette: a befektető az elvárt jó színvonalon, 10 évnél fiatalabb buszokkal biztosítaná a helyi tömegközlekedést, melynek árairól azonban továbbra is a városi közgyűlés döntene.
Tóth Bertalan közölte, hogy a Hungarian Bus cégével, a lehetőség iránt érdeklődő Mecsekbusz Kft.-vel szerződnének a PK Zrt. tulajdonrészének eladására. Az értékesítéshez nincs szükség közbeszerzési eljárásra, mivel a tőkeemelést a PK Zrt. hajtja végre.
Az alpolgármester a lépés szükségességét azzal indokolta, hogy a nehéz anyagi helyzetben lévő Pécsnek minden évben komoly összegbe, idén például 615 millió forintba kerül a Pécs Holding részét képező, egyébként veszteséges PK Zrt. támogatása.
A tömegközlekedési vállalat veszteségeiről sem Tóth Bertalan, sem Varga Péter, a Pécsi Városüzemelési és Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója nem kívánt nyilatkozni, a társaság éves utasforgalmáról, járműparkjáról, dolgozóik számáról pedig nem volt információjuk. Kerényi János, a PK Zrt. vezérigazgatója korábban arról tájékoztatott, hogy a cég mintegy 170 autóbusszal évente 96 milliós utasforgalmat bonyolít le a 158 ezer lakosú városban.
250 millióért lehet kitalálni a BKV stratégiáját
A BKV már most borzolja az idegeket
BKV-fejlesztés: átvillamosozhatjuk a várost
MTI