Malév: a tengerentúl elérhetetlen
A kerozin árának drágulása, illetve a légi ipart sújtó recesszió miatt hamarosan megszünteti két menetrend szerinti hosszú távú járatának közlekedtetését a Malév. Ezzel együtt a tengerentúlra közlekedő repülőgépeit is kivonja a forgalomból. Budapest és New York között az utolsó közvetlen járatot szeptember 21-én, míg a torontói útvonalon október 25-én közlekedteti a légitársaság. A Malév indoklása szerint az üzemanyagárak jelenlegi szintje eddig nem tapasztalt krízisbe juttatta még a legerősebb légitársaságokat is, így a cégek folyamatosan ritkítják járataik számát, és szigorú költségcsökkentő programokat vezetnek be.
A hosszú távú járatok fenntartását illetően az elmúlt években mindig rezgett a léc a Malévnél, a mostani gazdasági helyzetben viszont egy ilyen kis légitársaságnál szinte lehetetlen a gazdaságos működtetés. A Budapest–New York között közlekedő Boeing–767-es repülőgép üzemeltetési költsége az oda-vissza útvonalon hétmillió forinttal (49 ezer amerikai dollárral) haladja meg az egy évvel korábbi szintet. A hosszú távú járatokon a légitársaságok elsősorban az első osztály bevételeiből tudják szinten tartani a költségeket, illetve nyereségesen üzemeltetni a járatot, ez viszont ilyen költségek mellett a Malévnél már gondot okoz. Az Egyesült Államokba Európából Malév-jeggyel ezentúl a oneworld-tag American Airlines járataival lehet eljutni, de csak átszállással.
Átalakul a Malév-flotta szerkezete is. A hosszú távú repülésre alkalmas két Boeing–767-es repülőgépet kivonják a forgalomból, a téli menetrendváltozástól (október 26.) a négy regionális Bombardier CRJ repülőgépet kiváltják a szintén Bombardier Q400-as turbólégcsavaros járművek. Mivel utóbbiból 2012-ig nyolcat vásárol a Malév, 2009 decemberétől fokozatosan kivonják a forgalomból a Fokker 70-es típusú gépeket is.
Szívük szerint spórolnának a légitársaságok
Abramovics magyar repteret venne
Üdvözlet, búcsú és visszavárás
Hiába vár tőkére a Malév
Magyar Hírlap