A gépkocsik kötelező felelősségbiztosítását (kgfb) jogszabály írja elő. A szerződés azzal nem szűnik meg, ha a díjat nem fizetik be - magyarázta a szóvivő. Hozzátette: más biztosítótársasághoz átszerződni is csak akkor lehet, ha az előző biztosítónál a díjfizetés rendezett. Akinek nincs kötelező felelősségbiztosítása, vagy a közúti ellenőrzés során nem tudja igazolni a kgfb meglétét, azzal szemben az ellenőrzést végző rendőr eljárhat, rosszabb esetben a jogosítványát is bevonhatja. Baleset okozása esetén pedig - a kgfb hiányában - a kár száz százalékát a kárt okozónak kell megfizetnie.
A tőkepiaci felügyelet szóvivője hangsúlyozta, hogy az egyesületnél az eddigi károk mintegy 50 százalékára van fedezet. A korábbi tájékoztatás szerint mintegy 10 ezer függő kára van a MÁV ÁBE biztosítónak, amelynek értéke mintegy kilenc milliárd forint.
A PSZÁF július 25-én kezdeményezte a MÁV ÁBE tevékenységi engedélyének visszavonását, mert a biztosító július 24-i rendkívüli közgyűlésén a tagok többsége szavazással elutasította azt, hogy tagdíj-kiegészítéssel, pótbefizetés teljesítésével rendezzék az egyesület helyzetét, s ezáltal megszüntessék a tartalék- és tőkehiányt. Az engedély visszavonásához a pénzügyminiszter előzetes hozzájárulása kell.
Veres hozzájárult az engedély visszavonásához
Veres János pénzügyminiszter előzetes hozzájárulását adta a MÁV Általános Biztosító Egyesület (ÁBE) tevékenységi engedélyének visszavonásához - közölte a Pénzügyminisztérium.
A pénzügyminiszter döntését azután hozta meg, hogy a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) kedd este érkezett levelében részletesen megindokolta, miért kéri az előzetes hozzájárulást a biztosító egyesület tevékenységi engedélyének visszavonásához.
Maguk alatt vágják a fát a MÁV Biztosító ügyfelei
Lecsapnak a biztosítók a MÁV ÁBE ügyfeleire
Realitást vár a PM
Vízi biztosítás: nem kötelező, de erősen ajánlott
A pótbefizetés sem menti meg a MÁV biztosítósokat
MTI