A médiacégek vezetői teszik ki a listán szereplők majdnem kétharmadát, de feljövőben vannak az ügynökségi vezetők és a főszerkesztők is.
Csökkent viszont a telekommunikációs és piackutató szektor befolyása, csakúgy, mint a nők aránya a befolyásosak között. Az is látszik, hogy a médiaelit tagjai középkorúak: 35 év alatt nehéz a listára kerülni. A lista negyede cserélődött – kiesett többek között Várdy Zoltán és Geszti Péter, bekerült például Steve Varcoe, Mező László és Medveczky Balázs.
A Marketing&Média kommunikációs szaklap összeállítása azokat a személyeket tartalmazza, akiket 2011-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott.
Az első tíz helyezettnek járó díjakat május 3-án, kedden este adták át ünnepélyes keretek között a Media Hungary konferencián. A díjátadón Simon Krisztián, a lap főszerkesztője elmondta: „A hazai médiaiparban eddig nem látott változások zajlottak az elmúlt évben, hiszen 13 új név szerepel a listán, azaz a szereplők közel negyede újonnan érkezett a legbefolyásosabbak közé. Sok újdonságot hozott a médiaszabályozás, a közszolgáltati szektor átalakulása, valamint a TV2 menedzsmentjének változása. A listára először került be a szabályozó oldal képviselője, Szalai Annamária.” A listának vannak szinte már állandónak mondható szereplői. „Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója negyedik éve őrzi vezető helyét a legbefolyásosabbak között.” – hangsúlyozta a főszerkesztő.
A Top 50 szereplői között 2011-ben túlsúlyban vannak a médiavállalatok és ügynökségek vezetői. A tévések dominánsabbak a lista elején, közöttük is az RTL Klub képviselői szerepelnek a legtöbbször. Érdekes tendencia, hogy csökkent a telekommunikációs terület és a piackutató intézetek képviselőinek száma. Jól szerepeltek viszont idén a főszerkesztők. A médiaügynökségek vezetői közül két új névvel is bővült az idei összeállítás. A menedzsment átalakítása miatt cserélődtek a listán a TV2 emberei, valamint más, IT és média vállalatokál történt változások is jelentős hatással voltak a lista összetételére.
Hosszú távú tendenciának tekinthető, hogy az eddigi években mindig csökkent a befolyásos hölgyek száma. Idén sincs ez másként: a tavalyi nyolc után ezúttal mindössze hét nő került a listára.
Az első tíz
A 2011-es lista első tíz helyén két új szereplőt találunk: Szalai Annamáriát, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökét, valamint Mihók Attilát, a Ringier ügyvezető igazgatóját.
A Marketing&Média toplistájának élbolyába a korábbi évekhez hasonlóan idén is a piacvezető RTL Klubhoz köthető személyek kerültek be legtöbben, szám szerint négyen. A kiadóvállalatokat három, a TV2-t, a szabályozói oldalt, valamint a médiaügynökségeket egy-egy személy képviseli a toplista első tíz helyezettje között.
A 2011-es Top 50 élbolyában az RTL Klub több vezetőjét is megtaláljuk: az első helyezett Dirk Gerkens mellett Kolosi Péter programigazgató a nyolcadik, Vidus Gabriella kereskedelmi igazgató a kilencedik helyen képviseli a csatornát. Résztulajdonosként a lista harmadik helyén szereplő Rákosi Tamás is ide köthető, igaz, ő az IKO-csoport vezetőjeként is komoly befolyással bír. A lista második helyezettje Simon Zsolt, a TV2 tavaly kinevezett vezérigazgatója, aki előtte a Mediaedge:CIA vezetőjeként szerepelt a lista ötödik helyén.
A hölgyeket Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHK) elnöke (ötödik helyezés) és Vidus Gabriella képviseli az élbolyban. Három kiadó képviselője került az első tíz helyezett közé: Bayer József, az Axel Springer vezetője a negyedik, Szabó György, a Sanoma vezetője a hatodik, Mihók Attila, a Ringier első embere pedig a hetedik helyen végzett. Noha az ügynökségek vezérei összességében előretörtek az idei listán, az élbolyban csak Somlói Zsolt, a MindShare vezetője képviseli őket a tizedik helyen.
A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes lista a Marketing&Média 2011. május 3-án megjelent számában olvasható, valamint az MMonline Facebook oldalán is megtekinthető - írja a közlemény.
Privátbankár