Egy alkuszcég szerint mégsem okoz majd problémát az a mintegy 200 ezer hibás kilowatt adat, mely helytelenül szerepel a hazai gépjárművek forgalmi engedélyében
Mégsem okoz majd problémát az a mintegy 200 ezer hibás kilowatt adat, mely helytelenül szerepel a hazai gépjárművek forgalmi engedélyében - olvasható a biztosítás.hu internetes alkuszcég közleményében. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) és a hazai biztosítási piac szereplői ugyanis egyaránt igyekeznek megoldani a helyzetet. A piac új szereplője – a román ASTRA Biztosító - eközben megkapta regisztrációs bejegyzését a magyar felügyelettől, így tisztázódott, hogy a román piacvezető is beszáll idén az autósokért folytatott versenybe
Mintegy 200 ezer jármű forgalmi engedélyében szerepel helytelenül a jármű teljesítményét mutató – és idéntől a kötelező biztosítások alapdíjának megállapítására szolgáló - kW adat. Mindez jelentős problémát okozhat a járművek kötelező biztosítási díjának megállapításánál. Az autósoknak nem jó, ha adathiba miatt például 1000 lóerős Dacia után kell díjat fizetniük - hiszen a nagyobb teljesítményű autó után idén már elméletben jóval magasabb kötelező díjat számítanak majd fel a biztosítótársaságok -, és természetesen a biztosítók sem szeretnék, ha a legalacsonyabb kategóriába tartozó díjat kellene adniuk a papíron 0, 1 vagy éppen 5 lóerős járművekre.
Sokszor előfordult, hogy a KW mezőbe az okmányirodában dolgozó ügyintézők tévedésből a jármú súlyát, vagyis a kg értéket írták be, így lehetséges például, hogy az egyébként 999 kg-os Daciából 999 kW-os versenyautó lett. Az is gyakorlat volt, hogy amikor a vizsgalapon nem szerepelt a kW, az ügyintézők hasukra csapva beírtak valamit (0-át, 1-et, 5-öt) mivel nem tudták a tényleges adatot.
Most, hogy a kötelező esetében átállunk a KW alapú díjmegállapításra - egyre több ugyanis a hibrid és az elektromos meghajtású autó, melyek esetében nehezen értelmezhető a korábban használt cm3 adat –, kezelni kell ezt a problémát.
A múlt héten még megoldhatatlannak látszó kW probléma most megoldódni látszik. „Azok az autósok, akiknek a forgalmi engedélyében rosszul szerepel járművük kilowatt adata, többféle megoldásra is számíthatnak. Az új szerződésüket online módon megkötő autósok számára az internetes díjszámítási rendszerek felkínálják majd a járművük valós teljesítményéhez tarozó adatokat, így elkerülhető, hogy a forgalmiban lévő helytelen adatokból kelljen díjat kalkulálni" – emeli ki Rácz István, a biztosítás.hu ügyvezetője.
"Azoknak, akik nem veszik igénybe az interneten keresztül történő szerződéskötés lehetőségét, a Nemzeti Közlekedési Hatóság siethet majd a segítségére, amely a múlt héten jórészt feltöltötte a helyes - így a kötelező biztosítási szerződéseken utólag majd korrigálásra kerülő - kW-adatokat a biztosítók által is használt belügyminisztériumi adatbázisba" - mondta el a szakértő.
A kilowatt probléma megoldása mellett az elmúlt héten az is tisztázódott, hogy a kötelező biztosítási piacról december 31-vel távozó AIM Biztosító helye (az AIM ügyfeleinek mindenképpen új biztosítót kell választaniuk novemberben) nem marad üresen a közelgő kötelező kampányban. Az autósokért folyó versenybe ugyanis beszáll a Romániában a kötelező biztosításban piacvezető ASTRA Biztosító. A Romániában mintegy 1,8 millió darab kötelező biztosítást kezelő - a román állami biztosító jogutódjaként működő - társaság tervei ugyan még nem ismertek, de annyi bizonyos, hogy a társaság jelentős erőforrásokkal rendelkezik - írja közleményében a biztosítás.hu.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke.
Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.
Privátbankár