A hatóság közlése szerint nem bizonyosodott be, hogy a Metropolis fékrendszere megfelel a jogszabályban előírtaknak, illetve az sem, hogy az előírt biztonsági szintet képviseli. Az NKH álláspontja szerint az alkalmazott műszaki megoldás nem zárja ki egyértelműen a jármű "akaratlan indíthatóságát", valamint szükség van a vonatvezérlő szoftverek további módosítására.
Az NKH döntését a hatályos jogszabályi követelmények alapján, a vasúti közlekedés biztonsági szempontjainak maradéktalan érvényre juttatásával hozta meg - olvasható a hatóság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében. Az elsőfokú hatósági döntés nem jogerős, ellene a közlést követő naptól számított 15 napon belül fellebbezést ehet előterjeszteni.
A Fővárosi Közgyűlés június 3-án döntött arról, hogy ha az Alstom nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt az új metrókocsikra július végéig, akkor a főváros felbontja a szerződést.
Az Alstommal 2006. május 30-án írták alá az M2 és az épülő M4 metróvonal új szerelvényeinek tervezésére, gyártására és szállítására vonatkozó szerződést. Eszerint a 2-es metróvonalra az Alstomnak 22, egyenként öt kocsiból álló szerelvényt, a most épülő 4-esre pedig 15, egyenként négy kocsiból álló, teljesen automata metrószerelvényt kell gyártania, mintegy 65 milliárd forintért.
MTI, Privátbankár