Bár ez a megoldás kényelmesnek mondható, semmiképp sem nevezhető költséghatékonynak. Dr. Ugron Gáspár Gábor véleménye szerint legalább 4-5 ajánlatot érdemes bekérniük az érintett vállalkozásoknak a szolgáltatóktól, mielőtt meghozzák döntésüket. A meglévő szerződéseket minden évben érdemes áttekinteni; a tudatos fogyasztók akár szolgáltató váltás nélkül is kedvezőbb tarifákat érhetnek el. A számla végösszege 10-20, esetenként akár 30 százalékkal is alacsonyabb lehet a korábbiaknál; a váltáskor megvizsgált adatokból pedig az is kiderülhet, ha a vállalkozás a szükségesnél több áramot fogyaszt.
![]() |
A válság hatására számos vállalkozás szervezte át termelését. A havi 1-2 millió forint értékű villamos energiát fogyasztó cégeknél azonban az átalakításnál érdemes azt is figyelembe venni, hogy nem feltétlenül a hétvégi vagy éjszakai műszakok leállítása a legtakarékosabb döntés. Mindig érdemes alaposan átgondolni a termelési ütemtervet: ha a vállalkozás pontos adatokat tud szolgáltatni egy kereskedőnek, könnyebben elérheti a számára lehetséges legalacsonyabb villamos energia árat.
A fogyasztás elszámolásának módja alapján a kis- és középvállalkozások esetén megkülönböztethető a profil elszámolású és az idősoros elszámolású fogyasztói kör. Profil elszámolású fogyasztó lehet az, akinek az ellátása kisfeszültségű hálózatról történik, és nem rendelkezik terhelési görbe regisztrálására alkalmas távleolvasható fogyasztásmérő készülékkel. Az olyan mérőberendezéssel rendelkező fogyasztókat, akik negyedórás és távmérésre alkalmas mérőberendezéssel rendelkeznek, idősoros elszámolású fogyasztóknak nevezzük. A vállalkozásoknak ajánlott áttekinteniük működésüket abból a szempontból is, hogy érdemes-e egy egyszeri beruházással távmérésre alkalmas készüléket beszerezni. Ennek következtében ugyanis szintén pontosabb kép nyerhető a tényleges fogyasztásról.
Alapvetően árverseny zajlik az árampiacon; ez azt jelenti, hogy a kilowattóránkénti legolcsóbb szolgáltatást érdemes választani - fogalmazott Dr. Ugron Gáspár Gábor. Arra azonban oda kell figyelni, hogy az alacsonyabb összegű havi számla nem feltétlenül jelent alacsonyabb éves költséget: profil elszámolású ügyfeleknél a pontatlanul megállapított fogyasztási kategória miatt az évi egyszeri elszámoló számla összege rendkívül magas is lehet. Ezért rendkívül fontos, hogy a fogyasztó ismerje az igényeit és lehetőségeit, és figyelmesen olvassa el a kereskedők ajánlatát.
Dr. Ugron Gáspár Gábor elmondása szerint az MVM Partner a megbízhatósággal, a biztos hazai háttérrel kíván kiemelkedni a versenyző szolgáltatók közül. Nyilvánvalóan egy szolgáltató sem kínálhat másféle áramot, mint a többiek; a számlázás, az ügyintézés, a személyes kapcsolattartás minősége mégis megkülönbözteti az MVM Partnert a többi szereplőtől.
A kis üzleti fogyasztók jellemzően december 31-i lejáratú éves szerződésben állnak szolgáltatóikkal. Ennek megfelelően legkésőbb november 24-ig van lehetőség a váltásra. Az MVM Partner honlapján egy olyan online ügyfélszolgálati rendszert indított, amelyen a vállalkozás a működésével és fogyasztási szokásaival kapcsolatos adatok megadása után egy munkanapon belül szerződéses ajánlatot kap; amennyiben a vállalkozás ezt elfogadja, annak aláírása után azonnal indulhat a kereskedőváltás folyamata, és akár már január 1-jétől az új kereskedőtől, az MVM Partnertől érkezhet az áram, illetve az alacsonyabb összegű, áttekinthetőbb számla. A www.mvmpartner.hu honlap azonban nem csak azoknak hasznos, akik a céggel kívánnak szerződni. Az oldalon megtalálhatóak a kereskedőváltással kapcsolatos információk, olyan szakmai anyagok és ismertetők, fogalommagyarázatok is, amelyek sokat segíthetnek a döntéshozatalban a megfelelő kereskedő kiválasztásánál – mondta el Dr. Ugron Gáspár Gábor.
(x)