
Kérdésre válaszolva elmondta, hogy a szolgálat privatizációja nincs napirenden, mivel a társaság tartós állami tulajdonban van, ám nem zárta ki, hogy a későbbiekben ez változzon. Hozzátette: az esetleges privatizációval érdemes megvárni a német szolgálat napirenden lévő magánosításának tapasztalatait és ezek figyelembe vételével is dönteni arról, hogy van-e értelme a privatizációnak.
Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke a biztonság növekedését emelte ki. Elmondta, hogy az idén egy, halálos áldozatot követelő baleset történt. Egy kisgép zuhant le, még augusztusban, a balesetben ketten haltak meg. A korábbi években 10 felett volt a halálos áldozatok száma - fűzte hozzá. Hangsúlyozta: a kedvező változások annak is köszönhetők, hogy szervezetileg megerősített hatóság rendszeres ellenőrzéseket tart nem csak a polgári, de a katonai repülőtereken is.
Kiss László a biztonság mellett a fejlesztésekről is szólt. Elmondta: a 40 millió eurós (10 milliárd forintos) radarkorszerűsítésés keretében tavaly a kőrishegyi és püspökladányi korszerűsítését végezték el, ezzel Európa két legkorszerűbb radarja van a HC tulajdonában. A fejlesztéseknek köszönhetően jelentősen nőtt az innen az irányító központokba érkező adatok száma, így az irányítók leterheltsége nőtt.
Kiss a fejlesztések eredményének is tudta be, hogy a régióban a HC megőrizte pozícióját. Hangsúlyozta: verseny zajlik a piacon a szolgáltatók között, a magyar légtérben is, így a HC monopol helyzete csak látszólagos. Példaként említette, hogy Németországban több repülőtéren is osztrák a légiforgalmi szolgáltató. A HC Kiss szerint több, környékbeli regionális repülőtéren is magas színvonalú szolgáltatást tudna nyújtani.
A HC idei költségvetése 17 milliárd 500 millió forint, ennyi költséget téríttetnek meg a légitársaságokkal.
Az oroszok felé bővít a Malév
Repülni low-cost, enni ló-koszt
Csak szombaton indulhat az Atlantis
Késett a gépe, és nem kapott enni? Pereljen, nyer!
Nagyobb adó, nagyobb magasság - kisebb zaj?
MTI