Vitézy Péter, a másik ötletgazda kiemelte: a tréning segít abban, hogy a résztvevők megismerjék a hazugság természetét, okait, és felismerjék azokat a jeleket, amelyekből arra lehet következtetni, hogy az üzletfél hazudik.
A hazugság felismerése az üzleti életben különösen fontos, akár az üzletfelek, beszállítók motivációinak megfejtéséhez, akár új munkaerő felvételekor, illetve a fizetési morál, hajlandóság felderítéséhez - fűzte hozzá Kardos Marcell.
Pontos összeget a tréning áráról az ötletgazdák nem mondtak, úgy fogalmaztak: cégtől is függ az ár, azonban alapvetően a prémium kategóriás tréningek árán dolgoznak. Kardos Marcell elmondta: a fő célcsoport elsősorban az értékesítési- és HR-vezetők, de gyakorlatilag minden közép- és felsővezető.
A kezdeményezés annyira új - eddig Magyarországon 5 tréninget tartottak, de továbbiakra is van már szerződésük - , hogy ilyen tréningek Európában nincsenek is - hangsúlyozták.
Végh József túsztárgyaló, klinikai szakpszichológus is együttműködött az ötletgazdákkal a tréning részleteinek kidolgozásában. Kifejtette: az emberek a rendelkezésükre álló információk alapján mindig jó döntést hoznak, kérdés, hogy milyen információk állnak rendelkezésre, és hogy ezek megbízhatóak-e - fűzte hozzá.
A mai üzleti élet arról szól, hogy ki hogyan "adja el magát", például a munkanélkülieket is megtanítják arra, hogy egy állásinterjún hogyan adhatják el magukat jobban, ezzel gyakorlatilag megtévesztve a leendő munkavállalójukat - mondta Végh József. Úgy vélekedett: a fiatal menedzsereket sem képzik ki arra, hogy gyorsan és helyesen döntést tudjanak hozni a kapott információk alapján, és arra sem, hogy kiszűrjék a hazugságokat. Ennek ellenére Magyarországon számos multinacionális vállalat fiatalokat alkalmaz magas beosztásban, nekik azonban nincs elegendő tapasztalatuk, valamint ember-, és önismeretük, ezért is hiánypótló egy-egy ilyen tréning.
MTI