A társaság felmérése szerint ugyanakkor 2 százalékkal csökkent az általuk mért 60 vegyiáru piaci forgalmának mennyisége az említett időszakban. A Nielsen adatai stagnáló trendet jeleznek, hiszen az előző hónapban készült éves összevetés ugyanilyen forgalmi számokat mutatott.
A vásárlási szokások változását jelzi, hogy az emberek fogyasztásuk fenntartása érdekében, az eddigieknél jobban a kereskedelmi márkás termékek felé fordultak. Idén az első félév vegyiáru forgalmából 18 százalék jutott a kereskedelmi márkákra, szemben a tavalyi első hat hónap 13 százalékával - fejit ki a cég tájékoztatásában.
Hangsúlyozzák: összességében a vegyiáruk többségének értékben mért forgalma az inflációnál kisebb mértékben emelkedett. Ennek oka egyrészt az árengedményes akciók terjedése, illetve az olcsóbb kereskedelmi márkás (a kereskedő cégek saját márkáiként árusított) termékek mind nagyobb kedveltsége.
A legnagyobb forgalmú tíz termékkategória közül a mosószer, a pelenka, a tusfürdő, a mosogatószer, a papír zsebkendő és a fogkrém piaca bővült mind mennyiségben, mind értékben. Hasonlóan pozitív trendek jellemzi a kozmetikumok közül a hajfestékek és a babakrémek piacát. A mosógatószerek piaca 12 százalékkal 10 milliárd forint, míg a hajfestékeké 7 százalékkal 7 milliárd forint forgalmúra emelkedetett egyik évről a másikra.
A vásárlóhelyek közül tovább erősödött a drogériák és diszkontok. A drogéria 25 százalékról 26-ra növelte piaci részesedését az értékben mért kiskereskedelmi forgalomból, míg a diszkontok mutatója 17-ről 18 százalékra emelkedett. A piacvezető szerepet ugyanakkor továbbra is a 39 százalékos piaci részaránnyal rendelkező hipermarketek töltik be ebből a szempontból. A 200 négyzetméteresnél kisebb üzletek 1 százalékpontot veszítettek részesedésükből.
WC-papír, zsebkendő, szalvéta: mibe töröljük?
Nem engedünk az ásványvízből
Többet költünk, de kevesebbet eszünk
A multikhoz fordulunk a kisközértek helyett
Csoki, chips, tömény: először ezekről mondunk le
MTI