Egyre fontosabb a felelős vállalati magatartás
A kérdőívre kapott válaszok alapján elmondható, hogy évről évre fontosabbá válik a potenciális munkavállalók számára a leendő munkáltató társadalmi-környezeti szerepvállalása. A tavalyi eredményekhez képest 21-ről 29 százalékra nőtt azok száma, akik számára nagyon fontos a megpályázott vállalat által kifejtett társadalmi felelősségvállalási (CSR) tevékenység. A válaszadók 47 százalékának (a 2010-es 44 százalékhoz képest) jellemzően fontos a felelős vállalati magatartás.
Az előző évekhez hasonlóan a felmérés arra is kereste a választ, hogy a leendő munkavállalók mely CSR (vállalati felelősségvállalási) programokkal tudnak a leginkább azonosulni. Az előző két év eredményeihez képest jelentős változás történt az élmezőnyben. Míg 2009-ben és 2010-ben a képzés és az oktatás támogatása állt az első helyen, addig idén a válaszadók 51 százaléka számára a kiegyensúlyozott táplálkozás és az egészséges életmód bizonyult a legfontosabbnak. A második helyen az előző évekhez hasonlóan a környezeti lábnyom csökkentésének igénye szerepel, míg idén a harmadik helyen az előző évek első helyezettje, a képzés, oktatás támogatása áll.
A tavalyi visszaesést követően idén 27 százalékra növekedett (a 2010-es 14 százalékról) azon válaszadók száma, akik mindig figyelembe veszik a megpályázott vállalat termékeinek, szolgáltatásainak társadalomra és környezetre gyakorolt hatását. Azok száma pedig, akik mindig figyelembe veszik a megpályázott vállalat termékeinek és szolgáltatásainak minőségét 32-ről 44 százalékra emelkedett.
A munkahelyi képzés továbbra is elengedhetetlen
Az elmúlt években a Nestlénél az egészséges táplálkozással kapcsolatos képzés a belső vállalati kultúra szerves részévé vált. A dolgozóknak szóló, 2007-ben bevezetett NQ (Nutritional Quotient) táplálkozási tréning kézzelfogható tudást ad, amelyeket a munkatársak a hétköznapokban is használhatnak.
A tréning során egy rövid NQ kérdőívvel minden alkalommal felmérik a képzésen részt vevő munkatársak táplálkozással kapcsolatos ismereteit. Az idei állásbörzés felmérés kérdései között helyet kapott néhány az NQ tréning kérdőív kérdései közül is, az ezekre kapott válaszokat a dolgozók képzés előtti válaszaival hasonlították össze.
A kérdőívre válaszoló diákok több mint fele (63 százalék), az élelmiszeripari cég dolgozóinak pedig 75 százaléka tudta azt, hogy milyen a kiegyensúlyozott étrend (vagyis: „változatos, a különböző ételek széles skáláját tartalmazza egészséges adagokban”).
Arra a kérdésre, hogy mely élelmiszercsoportok alkotják a kiegyensúlyozott étrend alapját, a diákoknak 84, a Nestlé dolgozóknak pedig 95 százaléka tudta a helyes választ, azaz hogy gyümölcsök, zöldségek, és teljes kiőrlésű gabonatermékek. Érdekes azonban, hogy az utóbbi kérdésre a diákok közül a férfiak több mint háromnegyede (76 százalék), a nőknek viszont a 90 százaléka tudta a helyes választ.
Mind a megkérdezett diákoknak, mind a cég munkatársainak 95 százaléka választotta ki helyesen a kérdőívben felsorolt élelmiszerek közül a legtöbb fehérjét biztosító alternatívát (hal), míg a diákok 87, az alkalmazottak 94 százaléka volt tisztában azzal, hogy mely élelmiszerek (pl. barna rizs, teljes kiőrlésű gabonafélék) fogyasztásával tudjuk növelni étrendünk rost-tartalmát.
A kiegyensúlyozott tápanyagtartalmú étrend zsírtartalmával kapcsolatban a diákok felülmúlták a dolgozókat, ugyanis arra a kérdésre, hogy a kiegyensúlyozott étrend mekkora arányban tartalmaz zsírt, a diákoknak 24 százaléka, a Nestlé munkavállalóinak pedig csupán 17 százaléka válaszolt helyesen és jelölte be a 30 százalékos értéket válaszként - derül ki a cég közleményéből.
Privátbankár