A BKV az MTI megkeresésére pénteken közölte: bár nagyobb változások nem lesznek az őszi menetrendben, mintegy 12 százalékkal több járművet kell forgalomba állítani, csak autóbuszból 140-nel többre van szükség. A 17 éves átlagéletkorú buszparknál azonban - mint írták - nem kizárható, hogy fennakadások lesznek, ezért kellene alvállalkozókat bevonni.
A napokban a BKV 197-es jelzéssel új körjáratot is indított, amely Rákoskert vasútállomásról indul. Ősztől a 276E járaton csuklós buszok közlekednek majd, a 102-es és 112-es járaton pedig alacsonypadlós járműveket is beállítanak. A 8-as és a 112-es busz ideiglenes végállomása a Blaha Lujza térre költözésig az Urániánál marad.
A 197-es körjáratot a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) és Rákosmente önkormányzata közösen kezdeményezte, lakossági kérésre csak hétköznap közlekedik. Menetrendje teljes mértékben alkalmazkodik a vonatokhoz, a busz-vonat, illetve a vonat-busz átszállásra 4-5 perc áll rendelkezésre. Abban az esetben, ha a vonatok késnek, a buszok bevárják a késő szerelvényeket.
Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője ezzel kapcsolatban az MTI-nek azt mondta: ez nagyon jó jel, hiszen korábban a BKV és a MÁV nem működött együtt.
A VEKE szerint a buszjárat beindítása Budapesten az első igazán jól működő példa lehet a vasút városon belüli szerepének erősítésére, a MÁV-Start szolgáltatásának intenzívebb bevonására a Budapesten belüli napi forgalomba.
Az alvállalkozói buszok bevonásával kapcsolatban a BKV négy buszos szakszervezete kifogást emelt, mivel nem kérték ki az érdekképviseletek véleményét. Nemes Gábor, a Cinkota Autóbusz Üzemegység Közlekedési Szakszervezet elnöke az MTI-nek pénteken azt mondta: a tervek szerint a BKV 25 alvállalkozói buszt vonna be, ezt azonban törvényi kötelessége a BKV-nak a szakszervezetekkel véleményeztetni.
Elmondta azt is, az egyeztetéseken a BKV egyértelműen azt a választ adta, hogy nincs döntés alvállalkozásba adásról, ezért semmilyen törvényt nem szegtek meg.
MTI