"A hazai vezetők megkérdezésével negyedévente végzett felmérésünk eredményei alapján a kkv-k által nyújtott béren kívüli juttatások között a közlekedési költségtérítés hosszú évek óta a második legnépszerűbb juttatás: legutóbb a megkérdezett vállalkozások 29 százaléka jelezte, hogy a következő egy évben igénybe veszi. Amennyiben azonban személyi-jövedelemadót, illetve járulékot kell fizetni utána, a munkáltatók nagy valószínűséggel nem fogják tovább nyújtani a dolgozók részére" – mondta el Németh László.
A cafeteria-rendszer tavalyi nagy módosítása akkor legsúlyosabban az étkezési hozzájárulást érintette: a hidegétel-utalvány 95,5 százalékos megadóztatását követően ez a juttatási forma gyakorlatilag kikerült a használatból, ennek hatására durván felére csökkent azoknak a kkv-knak az aránya, akik étkezési hozzájárulást adnak. Félő, hogy most a közlekedési költségtámogatás is erre a sorsra jut, ami pedig leginkább a munkavállalási szempontból amúgy is nehezebb helyzetben lévő vidéki lakosokat érintené rosszul – áll a cég közleményében.
Friss A végül a parlament elé került adójavaslatokban az utazási költségek - az eredetileg tervezettekkel ellentétben - megmaradtak a támogatott kategóriában. |
"Ezek a cafeteria-eszközök – a már korábban említett közlekedési hozzájárulás kivételével – továbbra is támogatást élveznek, ami azt jelenti, hogy egységesen a jövőre életbe lépő 16 százalékos jövedelemadó hatálya alá tartoznak majd (a jelenlegi 25 százalék helyett). A magánnyugdíjpénztári befizetések körül kialakult helyzet az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarításokra is hatással lehet, ugyanakkor az ma még kiszámíthatatlan, hogy az öngondoskodásban hívők növelni fogják-e befizetéseiket, vagy a bizonytalanságok ezt az ágazatot is visszavetik" – mondta el a szakember.
Privátbankár