Olasz légicsata, az oroszok elszálltak
Az Interfax szerint a kiszállást már eldöntötték, és azt az igazgatótanács június 23-i értekezletén véglegesítik hivatalos formában. Az Aeroflot azért lép vissza, mert elégedetlen az olasz kormány hozzáállásával, írta az Interfax. Az Aeroflot vezetői úgy érzik, az olasz kormány a továbbiakban nem akar segíteni a légitársaságnak, és a vevő nyakába akarja varrni a cég teljes adósságát.
Az olasz kormány december 29-én hirdette meg hivatalosan az Alitaliát: a cégnek legalább a 30,1 százalékára, illetve legföljebb 49,9 százalékára - ez a teljes állami részesedés - licitálhatnak legalább 100 millió eurós alaptőkéjű érdeklődők. Többszöri hosszabbítás után a jelenlegi határidő július 2-a a kötelező ajánlatokra. A múlt héten még az orosz Aeroflot és az UniCredit bankcsoport konzorciuma és az AP Holding SpA - a második számú olasz légitársaság, az Air One anyacége - volt versenyben. Az olasz kormány a 3 milliárd eurós fejlesztő beruházást is vár a győztes befektetőtől.
A licitálóknak vállalniuk kell, hogy a csőddel fenyegetett légitársaság legalább 30,1 százalékát megtartják az üzleti tervük megvalósításáig, és megőrzik az Alitalia nemzeti jellegét. Az elbírálásban nagy súllyal esik latba a vevő üzleti terve az Alitalia "újraindítására és fejlesztésére"
Csökkent az Alitalia vesztesége
Újabb sztrájk az Alitaliánál