A nemzetközi légiforgalmi szövetség (IATA) adatai szerint az áruszállítás 0,8 százalékkal esett vissza júniusban az egy évvel korábbihoz képest. Eközben a személyforgalom 3,8 százalékkal nőtt, igaz, 2003 óta a legalacsonyabb ütemben. Akkor az atípusos tüdőgyulladás (SARS) pánik tartotta vissza az embereket az utazástól, most elsősorban a pénztárcájuk.
Az IATA szerint az üzleti világ és a fogyasztók is borúlátón ítélik meg a gazdasági kilátásokat. A légi fuvarozás helyzete várhatóan tovább fog romlani: az ágazat az idén rekord nagyságú, 6,1 milliárd dolláros veszteséggel számol a kereslet csökkenése és az üzemanyag drágulása miatt a tavalyi, 5,6 milliárdos nyereséget követően.
A Malév a téli menetrendben kölcsönbe adja öt Boeing 737-es repülőgépét és megkezdi 250 aktív és 150 jogi állományban lévő dolgozó csoportos létszámleépítését. A társaság a működés és a létszám optimalizálását gazdasági kényszerrel magyarázza, a mintegy 2.500 dolgozó munkahelyének megőrzése érdekében.
A Malév szeptembertől állít üzembe négy Bombardier Q400-as turbópropelleres repülőgépet, amelyek a többi gépnél 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. A légitársaság flottájában 18 Next Generation Boeing-737-es repülőgép van. A Malév több légitársasággal folytat tárgyalásokat az öt repülőgép bérbeadásról.
Rettegnek a cégek a bezárástólZuhanórepülés az üzemanyagárak miatt
Mit tegyünk, ha gyerek repül velünk?
Itt az új repülési feketelista
Malév: a tengerentúl elérhetetlen
Egyre nagyobb a baj a légitársaságoknál
MTI