A vállalatok azonban nem várnak a helyzet kitisztulásával: némelyek a patinás márkanevek alatt máris kisebb és olcsóbb modelleket dobnak piacra, mások a fenntarthatóságot és a takarékosságot előtérbe helyezve igyekeznek megtartani vásárlóikat.
Július végéig 187,5 tonna hulladék miatt mintegy 22,3 millió forint bírságot szabott ki a Zöldkommandó az autóbontókban - közölte a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium. A hatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így veszélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. |
Az IHS Global Insight piackutató cég szerint szinte bizonyos, hogy vissza fog térni a növekedés a luxusautók szektorába, de nem tudni, milyen ütemű bővülés várható. A cég elemzője szerint nem valószínű, hogy a száz kilométerenként 6,7 liternél többet fogyasztó járművek hosszú távon képesek lesznek megtartani népszerűségüket.
Az Egyesült Államokban 1990 és 2007 között évente 1,2-1,6 millió luxusautó talált gazdára, 2009-ben a piac várhatóan 500 ezerre szűkül. Az összes autóeladáshoz viszonyítva a luxusmodellek értékesítési aránya 2005-ben még elérte a 20 százalékot, idén viszont 15-16 százalék körül várható.
Opel-saga: mégis a belgáké lehet?
Autósok, figyelem: változik a rend Ausztriában
Öngól? Külföldi autót vesznek a szlovákok
Nincs folytatása a német roncsprémiumnak
Milyen autók mennek? Kicsiben gondolkozunk
MTI, Privátbankár