.jpg)
A csütörtöki megbeszélésen a sztrájkszabályzatról egyeztettek a felek.
Az RFDFSZ hangsúlyozza, hogy nem tartja magát "sztrájk-pártinak", és eddig türelmesek voltak. Indoklásuk szerint belenyugodtak abba, hogy 2005 óta nem kaptak alapbéremelést és az állandó tulajdonosváltások miatti folyamatos volt a bizonytalanság. "Több mint 300 kollégánktól váltak meg, miközben a munka a repülőtér megnövekedett forgalma miatt megsokszorozódott" - áll a közleményben.
Az RFDSZ szerint a Budapest Airport tulajdonosait egyetlen cél mozgatja: a profitmaximalizálás. Ezzel szemben a szakszervezet szerint a sikeres működéshez szükséges megbecsült és elegendő létszámú munkaerőre, valamint a megfelelő technikai felszereltségre nem költ a tulajdonos.
Szollár Domokos, a Budapest Airport szóvivője hangsúlyozta, hogy a szerdai tárgyaláson, amelyen valamennyi szakszervezet részt vett, egy a bérfeszültségeken enyhítő javaslatot adtak át az érdekképviseleteknek. Az ebben szereplő minimális bér meghatározása érdekében a következő napokban számol a munkáltató és az érdekképviseletek is - fűzte hozzá. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a béremelés mértékéről azért sem lehetett csütörtökön egyeztetni (ezt az egyeztetést csak a sztrájkot szervezett két szakszervezet kezdeményezte), mert ezt nagyban befolyásolja a minimális bér mértéke, amiről viszont hétfőn tárgyalnak valamennyi szakszervezettel.
A csütörtöki tárgyaláson egy esetleges sztrájk szabályozásával foglalkoztak a felek és Szollár Domokos szerint a szakszervezetek konstruktívan álltak a kérdéshez. Ebben a témában is hétfőn egyeztetünk újra - tette hozzá a BA szóvivője.
Elszállt a szélben a BA ajánlata
Tovább gyűrik egymást Ferihegyen
Megemelte ajánlatát a Budapest Airport
MTI