.jpg)
A bankszámlák elterjedtségét illetően sem állunk jól: bár a lakosság bő háromnegyedének van banki folyószámlája, ez még mindig jóval az uniós tagországok 90-100 százalékos átlaga alatt van. A McKinsey szerint az átlagos hazai ügyfél banki kapcsolatainak alacsony számát tekintve – Magyarország 1,26-os értéket produkál az EU 2,77-os számához képest – megállapítható, hogy a magyar ügyfeleknek nincsen több párhutamos banki kapcsolatuk - írja a VIlággazdaság.
Az alacsony pénzügyi penetráció jele az is, hogy hazánkban egy-két millió háztartás még a bankrendszert kikerülve kapja állami juttatásait, a postai csekk használatának aránya pedig nálunk az egyik legmagasabb Európában, évi 2700 milliárd forint értékű tranzakciókaval.
A banki termékekhez való hozzáférés a vidéki területeken a legnehezebb, mivel a kistelepüléseken nincs vagy nagyon korlátozott a választás a banki szolgáltatások vonatkozásában. Az elektronikus bankolás terjedése a tanulmány szerint elvileg segíthetne enyhíteni ezt a problémát, ám ugyanúgy megköveteli az alkalmazásához szükséges oktatást, illetve az internet-hozzáférések gyors növekedését is.
A McKinsey szerint a bankoknak és a hozzájuk kapcsolódó közvetítőknek is vannak hiányosságai az ügyfelek megfelelő informálását illetően. A lakossági hiteltermékek meghirdetett THM-jeit például sokszor értelmezhetetlenül széles intervallumban adják meg, ami az egyes ügyfelek egyedi termékparamétereinek nem is feleltethető meg. Emellett az üzleti feltételeket és kondíciókat nagyon gyakran komplikált, nehezen értelmezhető jogi nyelvezettel írják le a bankok.
Mit ér az unió? A magyarok szerint nem sokat
Egyszerűség és megtakarítás: elektronikus ügyintézés
Hoppá! Elkezdték visszafizetni a hiteleket
FT: a magyarok nem mennek a munka után?
Még mindig rövidlátóak a magyarok (hanganyag)
Világgazdaság