.jpg)
Tájékoztatott arról is, hogy a kormány javaslatot tesz egy központi kártörténeti nyilvántartás kialakítására, amely lehetővé teszi azt, hogy valódi káralapú besorolás történjen. Az új rendszer a jelenlegi bonus-malus rendszerrel szemben megbízható és hiteles információval tud szolgálni a díjmegállapítás során - fejtette ki; hozzátéve: a bonus-malus rendszer egyik hátránya, hogy csupán egy adott besorolást tükröz, a pontos kárelőzmények pedig emiatt nem állapíthatóak meg. Az új rendszer segítségével ugyanakkor a biztosítót váltó autósok új biztosítói az ügyfelek kártörténete alapján állapíthatnák meg a díjakat.
A károsultak védelme érdekében a kormány szigorúbban büntetné azokat, akik késlekednek a biztosítási díj befizetésével. Budai Bernadett példaként említette, hogy ha valaki az esedékességtől számított hatvan napon belül nem fizeti be a biztosítási díjat, akkor a szerződése megszűnne. A biztosítónak a szerződés megszűnése előtt figyelmeztetnie, utána pedig tájékoztatnia kellene az ügyfelét. Elsődlegesen az autó üzembentartója, ennek hiányában pedig a tulajdonosa köteles gépjármű-felelősségbiztosítást kötni - jegyezte meg Budai Bernadett.
Elárverezik a visszavett autókat
Szó sincs róla, hogy roncsautópénzt kapnánk
A lakások után fizetjük a legtöbb illetéket
55 millióért szabadult a MÁV ÁBE egykori elnöke
Cégautóadó: létezik kiskapu
MTI