Utáljuk a versenyt
A magyar közvélemény jelentős résznek határozott és növekvő piacellenessége mérhető - áll a kötetben, amely azt mutatja, hogy a verseny kifejezés 2007. szeptemberben a válaszolók 34 százalékában keltett jó érzéseket, 2008 tavaszán ez az arány 26 százalékra zsugorodott.
Ennek egyik oka, hogy Magyarországon az egyes ágazati versenyről meghirdetett elvek és a végül kialakult gyakorlat ellentmond egymásnak - magyarázta a GVH elnöke. Nagy Zoltán példaként hozta fel a Magyar Villamos Művek esetét, ahol korábban a Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt. (MAVIR) leválasztását hirdette meg a kormányfő, ami végül elmaradt.
Voszka Éva szerint a közvélemény szimpátiája azért csökkent a verseny iránt, mivel a korábbi liberalizációknál létrejött verseny nyomán az árak estek, a közszolgáltatások liberalizációja viszont átmenetileg az árak emelkedését hozhatja magával.
A tisztességtelen magatartás gyakran kötődik a versenyhez, illetve a privatizációhoz - fűzte hozzá Laki Mihály. A szerző javasolta, hogy terjesszék a kiadványt a közgazdasági oktatásban, ahol kiforratlan helyzeteket is elemezni lehetne.
A kötetet a GVH Versenykultúra Központja a beszedett bírságok egy százalékából támogatta - jelezte a hat tanulmányt tartalmazó kötet anyagi hátterét Nagy Zoltán, a GVH elnöke.
Ha a cégeknek jó, akkor az országnak is jó
A legjobb magyar éttermek
MTI