„A kötelező gépjármű felelősség biztosítás széles körben ismert intézménye a gépjármű tulajdonosa vagy üzembentartója számára azt biztosítja, hogy az általa másoknak okozott károkat megtéríti. Hasonló felelősségbiztosítás köthető a vitorlás illetve motoros hajókra is, amely azokat a személyi sérüléssel járó vagy dologi károkat téríti meg, amelyeket a tulajdonos vagy üzembentartó okozott. Fontos különbség azonban, hogy ezen járművek esetén nem kötelező ilyen biztosítás megléte ahhoz, hogy a hajókkal vízre szállhassunk” - mondta el a vízi járművekre vonatkozó felelősségbiztosítást Kaszab Attila a K&H Biztosító nem-életbiztosítási üzletágának vezetője.
A vitorlás hajók leggyakrabban kikötés vagy indulás közben okozhatnak kisebb-nagyobb károkat egy koccanás során, vagy manőverezés közben egy zsúfolt kikötőben. Ha a rosszul kikötött, felügyelet nélkül hagyott hajó elmozdul vagy elszabadul, a közeli vízi járművek vagy személyzetük is megsérülhetnek.
„Biztosítás szempontjából külön kell vizsgálni azokat az eseteket, amikor egy vitorlásversenyen vagy nem magyarországi vizeken, például a vitorlások által is kedvelt Adrián keletkezik a kár. Ilyenkor magasabb kockázati tényezőkkel kell számolni, gondoljunk csak arra, milyen károk keletkezhetnek egy versenyen a több tízmillió forint értékű vitorlásban egy rossz mozdulat hatására a verseny finisében. Szintén magasabb kockázattal veszik számba a biztosítók a bérbe adott vitorlás hajókkal okozott károkat” - olvasható a K&H biztosító szakértői véleményében.
Földhözragadt magyarok: egyre több a magánrepülő
A Balaton közepén megszólalnak a harangok
Vízparti ingatlanok: könnyű befürödni