A VRSZ közleményében rámutat: a vidéki repülőterek működésének fenntartása elsőrendű nemzeti érdek, mert jelentős mértékben növelik az őket körülvevő régiók verseny- és tőkevonzó képességét. A szövetség utal arra, hogy míg a hasonló méretű országokban a regionális repülőterek piaci részesedése 35-55 százalékos a központi repülőterek mellett, addig Magyarországon ez az arány kevesebb mint 1 százalék.
A VRSZ úgy véli, az állam néhány releváns jogszabály felülvizsgálatával, illetve megfelelő koordinációval pénz nélkül is sokat tudna javítani a vidéki repülőterek helyzetén. Ennek segítésére a Vidéki Repülőterek Szövetsége cselekvési tervet dolgozott ki, amelyet a következő hetekben a közlekedéspolitika irányítóival és a repülőtereken jelenlévő hatóságok és egyéb szervek vezetőivel egyeztetne.
Nem éppen sikertörténet a sármelléki reptér |
A VRSZ közölte azt is, hogy a szövetség közgyűlést tartott a győr-péri repülőtéren, amelyen tisztújításra is sor került. A szövetség elnökének Vadász Lászlót, Győr-Pér repülőtér igazgatóját választották, akinek munkáját Farkas András, a debreceni és Horváth Péter, a nyíregyházi repülőtér igazgatója alelnökként segíti. A VRSZ tíz évvel ezelőtt alakult 12 vidéki repülőtér-üzemeltető részvételével.
Egyre nagyobb a CSA vesztesége
Magyarok tartják karban a repülőket Európában
Repülés: árcsökkentéssel korrigálták a válságot
Elzavarták Bécsből a SkyEurope-ot
Légi cégek: csak most jön a csődhullám
Nem kell senkinek a veszteséges szerb légitársaság
MTI