A Ferrari logója a New York-i Értéktőzsde épületén 2015. október 21-én hajnalban. )MTI/AP/Frank Franklin II) |
Elég drágának tűnik
A kibocsátási ársáv tetején, 52 dolláros árfolyamon vezetik be a Ferrari olasz sportkocsigyár részvényeit a New York-i tőzsdére, ahol szerdán kezdődik meg velük a kereskedés.
A Fiat Chrysler (FCA), a Ferrari tulajdonosa múlt hétfőn jelentette be, hogy részvényenként 48-52 dolláros áron vezetik be a patinás sportkocsigyár részvényeit a New York-i tőzsdére. Az erős érdeklődésre való tekintettel az ársáv felső határán, 52 dollárban állapították meg kedden a kibocsátási árat, amivel csaknem 10 milliárd dollárra értékelik a patinás autógyárat. Az árazás első ránézésre erős túlzásnak tűnik - itt írtunk róla bővebben >>
A KBC Equitas számításaik szerint a Ferrari 14,6-szoros 2015-ös előretekintő EV/EBITDA mutatóval rendelkezik a luxusipar átlagos 10-11-szeres értékeltségével szemben. A cég jövőbeli kilátásaira alapozott DCF-modell szerint a részvény értéke 48,5 dollárra tehető.
Kivel kerülhetünk egy klubba?
Összesen 17,1 millió részvényt dobnak piacra, ami a Ferrari tőkéje 9 százalékának felel meg. A további egy százalékot megtestesítő 1,7 millió részvény megvételére a kibocsátásban részt vevő bankok kaptak opciót. Az FCA tulajdoni hányada így 90 százalékról 80-ra csökken, a maradék 10 százalék pedig továbbra is Piero Ferrarinak, a cégalapító Enzo Ferrari fiának a kezében marad.
Az FCA saját részvényesei között osztja majd szét a Ferrari-részesedést valamikor a jövő év elején.
Első körben tehát 10 százalék lesz a közkézhányad a Ferrariban, az FCA-részvényesek "megjutalmazása" után viszont a KBC Equitas korábbi elemzése szerint így alakulhat majd a tulajdonosi szerkezet: