MTI Fotó: Nagy Lajos |
Lépéshátrányban vannak a kártérítési igény bejelentésével a nyaralótulajdonosok, ha az országos vihar óta nem jártak még a házukban, s nem tudják, megrongálódott-e az épület a nagy esőzésben és az esetenként orkánerejű szélben. Nem késték le az esetleges kárigény-bejelentést, de ne halogassák tovább, a hétvégén feltétlenül mérjék fel a nyaraló állapotát – javasolja Németh Péter.
Ne csak ülj a romokon, és főleg ne trükközz!
A CLB Független Biztosítási Alkusz kommunikációs és értékesítési igazgatója figyelmeztet: amennyiben megsérült az épület – vagy bármi más a telken -, dokumentálni kell a helyzetet, vagyis egészen egyszerűen le kell fényképezni mindent, ami megsérült. Ezt követően viszont, a kárbejelentéssel szinte egy időben meg kell kezdeni a mentést, ami például azt jelenti, hogy ki kell hozni a vízben álló pincéből, épületből mindent, hogy ne ázzon tovább, mert a biztosítók „rossz néven” veszik, ha a károsult a romok tetején, ölbe tett kézzel várja napokig, hogy jöjjön a kárbecslő.
Ez esetben felmerülhet a csalási kísérlet gyanúja, vagyis az, hogy a károsult még nagyobb veszteséget generál, hátha több pénzt kap majd érte. Márpedig nem kap, mert a kárfelmérők az első percekben látják, mi a valós, s mi a „rásegített” veszteség. Ez a visszájára sülhet el, legalább annyira, hogy a végén még a valós kárt sem fizeti ki a biztosító, mert túlságosan gyanús az eset.
Azért mindent ne javíts meg, mielőtt megnézi a biztosító
Attól viszont óva int a szakértő, hogy a javításra felkért mesterember még a kár felmérése előtt mindent helyreállítson. A teljes helyreállítással ugyanis meg kell várni a biztosítási szakértőt még akkor is, ha készültek fényképek a vihar okozta rombolásról.
A CLB az alábbiakat javasolja erre a hétvégére a nyaralótulajdonosoknak: - a keletkezett kár dokumentálása - fotózás akár okostelefonnal is - azonnali kárbejelentés - az értékek mentése - további kár megelőzése - áramtalanítás, vízelzárás, stb. - teljes helyreállítás csak a hivatalos kárfelmérés után |