Az egyik banktól kapott tájékoztató. MTI Fotó: Balázs Attila |
Nem egyszerű falat az értesítő levél
A Raiffeisennél az utóbbi napokban nőtt az ügyfélérdeklődés, elsősorban értelmezési kérdésekkel fordulnak hozzájuk az ügyfelek, hiszen a jogszabályi mintának megfelelően nagyon komplexek a kiküldött értesítő levelek. Főként a lejárt hitellel rendelkezők érdeklődnek, mivel nyilatkozni kell, hogy hova kérik a visszajáró pénzt; ez néhány hétig még jelentős forgalmat idéz elő - közölték az MTI-vel.
A Raiffeisen Bank minden esetben azt javasolja, hogy az ügyfelek a készpénzkifizetés helyett az átutalást válasszák, mivel ez esetben nem kell kétszer bemenni a fiókba. A nyilatkozat megtétele után van egy operatív feldolgozási idő, ezután vissza kell jönni a tényleges pénzfelvét miatt, ha pedig nagy összegű a felvét, akkor azt is előre be kell jelenteni - írta a Raiffeisen.
Ott is sok a kérdés, ahol már visszaadták a pénzt
Az Erste Bank a fióki és a telefonos ügyfélszolgálati forgalomban enyhe növekedést tapasztal, és emelkedő tendenciát mutat a megkeresések, az ügyfélpanaszok száma is, amelyek nagy többsége értelmezési kérdést takar.
Az Erste arról tájékoztatatta az MTI-t, hogy a megadott határidőre kiküldte az összes elszámolásban érintett levelet, így az elkövetkező napokban minden ügyfél kézhez kapja majd az értesítőt. Megjegyezték: márciusban postázták a lezárt hitellel rendelkező ügyfeleknek az elszámolóleveleket, a bank március elején visszatérítette és kiértesítette azokat az ügyfeleket, akiknél az elszámolás nem a meglévő követelés csökkenésével, hanem készpénz visszafizetéssel járt, az ügyfelek túlnyomó része már rendelkezett ezen pénzösszegekről.
A direktbank nem készpénzezik
Az AXA Banknál is megnövekedett az ügyfélforgalom, az ügyfelek ennél a banknál is elsősorban értelmezési segítséget kérnek.
Az AXA Bank direktbankként működik, azaz szolgáltatásait elsősorban az interneten, mobilapplikációján és telefonos ügyfélszolgálatán keresztül nyújtja, nem bonyolít készpénzforgalmat, így az átutalás lehetőségét kínálja ügyfeleinek.
Így készülnek a rohamra
A bankok ígérik: az ügyfelek minden elszámolással kapcsolatos kérdésére választ tudnak majd adni az ügyfélszolgálatos kollégák, akiket hónapokon át készítettek fel erre a feladatra. Korábbi összeállításunkból megtudhatja, hogyan készül az OTP, a Budapest Bank, a K&H vagy a CIB Bank a rohamra >>
Mi lesz, ha nem törlesztenek tovább?
Sokan még várnak az elszámolási értesítőjükre, mások már megkapták, de nem értik vagy épp felháborítónak tartják, amit a pénzintézetük írt. Nagy László Nándort, a Privátbankár.hu elemzőjét arról kérdeztük, mit tehet, aki nem érti az elszámolást, aki nem szereti az elszámolást és mire számíthat az, akinek elege van a hiteléből és nem törleszti tovább >>