4p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mi várható a turisztikában 2024-ben? Belép a mesterséges intelligencia, fontos lehet az alkoholmentes kínálat és a streamingszolgáltatók is nagy befolyásra tesznek szert.

Az új év közeledtével már javában zajlik a 2024-es utazástervezés. Az online utazási foglalásokkal foglalkozó rangos Expedia nemrégiben bemutatta a 2024-es utazási trendekről szóló jelentését, amely a szakmai származó adatokat egy 20 ezer utazó körében végzett fogyasztói felméréssel egyesíti. Ebből kiderül, milyen tényezők határozzák meg az utazási szokásokat az elkövetkező évben. 

A kultúrában és a technikában történő események gyakran – és egyre gyorsabban - alakítják a fogyasztói magatartást, ezt mind határozottabban látjuk a foglalások során – mondta Jon Gieselman, az Expedia elnöke az amerikai turisztikai online lapnak, a Travel + Leisure -nek adott interjújában.

Belépett a mesterséges intelligencia

A 2024-es trendeket adatok halmaza határozza meg, kezdve attól, hogy az utazók hogyan keresnek ajánlásokat (hello, ChatGPT), egészen a desztinációk megválasztásáig, amelynek divatos jelszava marad, hogy kerüljük a túlzsúfolt úti célokat.

Az idén az olyan mesterséges intelligencia eszközök, mint a ChatGPT már a figyelem középpontjába kerültek, de ez csak a kezdet. Gieselman szerint az utazóknak csak egy kis része – mindössze 6 százaléka – használta ezt eddig, utazásaik megtervezéséhez. A következő évre azonban az Expedia szélesebb körű elfogadást jósol; a megkérdezettek fele szándékozik a mesterséges intelligenciát alkalmazni, következő kiruccanása megtervezéséhez. 

Az utazók csaknem 40 százaléka állítja, hogy a mesterséges intelligencia segítségével könnyebb megtalálni a tökéletes szállást. 

A TikTok hatása egyre erősebb

Az MI hasznosnak bizonyulhat az utazások megtervezésében, de hogyan fogják a turisták végül is eldönteni, hogy hol pihenjenek? Az Expedia megbízásából készült tanulmány elemezte azt a sajátos trendet, amely átvette az uralmat: ezek szerint a TikTokon látható bejegyzések és általában a közösségi médiában történő megkeresések nagyban befolyásolják a 2024-es utazási célpontok kiválasztását.

Sok esetben ezek a városok megfizethető alternatívái a híres történelmi helyszíneknek, amelyek többnyire drágábbak. E sajátos lista élén a tajvani Tajpej áll 2786 százalékos növekedéssel a járatkeresések számában, már 2024-et illetően.

Az Expedia szerint tehát Tajpej akár felválthatja Szöult, akárcsak az egyébként is népszerű thaiföldi Pattaya Bangkokot, és Párosz lehet a befutó Santorini, és Perth, Sydney helyett. 

A streaminghelyszínek erős vonzerővel bírnak

A megkérdezett utazók több mint fele azt mondja, hogy utánanézett vagy lefoglalt egy úti célt, miután látta azt egy televíziós műsorban vagy filmben. Például a Wednesday megjelenését követően a Netflixen, 150 százalékkal növekedett a Romániába irányuló utazási keresések száma. Kétszáz százalékkal pedig a francia főváros iránti érdeklődés, miután elkezdődött az Emily Párizsban legutóbbi szezonja. 

A másik nagy kedvencnek, a Fehér lótusz sorozatnak immár a harmadik évadját forgatják, ezúttal Thaiföldön, és az Expedia arra számít, hogy e délkelet-ázsiai országba még többen fognak utazni. A sorozat első két évada ugyanis 300 százalékos keresletnövekedést generált Hawaii és Szicília felé.

A Z generáció szárazon akar utazni?

Az Expedia azt reméli, hogy az utasok közül mind többen fognak egyetérteni a száraz utazás eszméjével, ahelyett, hogy csak egyes hónapokat neveznének ki annak. Ma már érezhető trend, hogy sokan egész évben alkoholmentes pihenésre vágynak. Az utazási szakma erre rögtön reagált, feltöltötte a minibárokat nulla százalékos újfajta italokkal és koktélokkal.. 

Egyre kevésbé vonzó az alkohol a fiatalok körében. Fotó: Depositphotos
Egyre kevésbé vonzó az alkohol a fiatalok körében. Fotó: Depositphotos

A felmérés vezetője szerint, a Z generációs utazók vallják leginkább a szárazon utazás eszméjét. Ma már ezekre a fiatalokra egyre inkább jellemző, hogy alkoholmentes életmódot folytatnak – jegyezte meg Giselman.

Nulla százalékos gin és koktél

Las Vegasban is egyre divatosabbak az újfajta koktélok, amelyeket gyógynövényekkel és más különleges hozzávalókkal ízesítenek. A dublini The Marrion már előrukkolt saját alkoholmentes ginjével. 

Az Expedia szerint az utazók több mint 40 százaléka fog méregtelenítő utazást lefoglalni a következő évben. A válaszadók fele úgy nyilatkozott, hogy szívesen megszállna olyan szállodában, amelyben sokféle, újszerű, alkoholmentes italt kínálnak.


 

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Turizmus Budapesten luxushotelből is követheti az elnökválasztást
Elek Lenke | 2024. november 5. 14:15
Világszerte amerikaiak és szimpatizánsaik figyelik a keddi amerikai elnökválasztást, sokan pedig exkluzív rendezvényeken izgulják végig az éjszakát, Budapesten is.
Turizmus Hamarosan eláraszthatják a turisták a világ legnagyobb szigetét
Privátbankár.hu | 2024. november 5. 11:15
November végén nyílik meg a grönlandi főváros repülőterének első olyan futópályája, amely már Amerikából vagy Európából érkező nagy gépeket is képes lesz fogadni, és ettől várják a helyi idegenforgalom fellendülését, miközben mindez környezeti kockázatot is jelent.
Turizmus Hosszú hétvégén Lienz-ben, Pierce Brosnannal
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 19:23
Lienz télen a síturisták paradicsoma (két 2000 m feletti csúcs is elérhető közvetlenül a városból, egyikük a Hochstein, a másik a Zettersfeld), nyáron a túrázók, bringások fellegvára, a városon átrobogó Isel gleccserfolyó pedig (amelynek szinte mindenütt hallani a máshoz nem hasonlítható dübörgő hangját) a rafting vízitúrázókat vonzza. Kis szerencsével világsztárokkal is találkozhatunk itt.
Turizmus Megverték a Balatont (bővítve)
Privátbankár.hu | 2024. október 29. 08:30
A külföldi turistáknak hálálkodhat a turisztikai ágazat. 
Turizmus Olcsóbb a reptéri transzfer New Yorkban, mint Budapesten
Elek Lenke | 2024. október 23. 18:16
Húsz dollárért el lehet jutni Manhattanből a La Guardiára.
Turizmus Elvarázsolta Budapest az amerikai újságírót, így méltatta a magyar fővárost
Elek Lenke | 2024. október 13. 14:33
Az amerikai turisták körében egyre népszerűbbé válik Európa történelmi városainak felfedezése vonattal, különösen a híres termálfürdőkkel rendelkező úti célok, mint Budapest. Carol Rosenblat utazási blogger kiemeli a magyar főváros lenyűgöző fürdőkultúráját, a Széchenyi és Rudas fürdők különleges atmoszféráját.
Turizmus Bajban a síelők: "bezárnak egy újabb hegyet"
Privátbankár.hu | 2024. október 8. 12:42
Újabb franciaországi síközpont jelentette be, hogy felfüggeszti tevékenységét, miután a klímaváltozás miatt lerövidült a síszezon, amit nem pótolnak az egész évben kínált turisztikai lehetőségek.
Turizmus Dőltek a vendégek a magyar szálláshelyekre - és nem csak külföldről
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 30. 08:30
Összességében 11 százalékos a növekedés, de érdekes módon vendégéjszakákban csak 3,6 százalék.
Turizmus Döntött Terézváros arról, lesz-e 2026-tól Airbnb
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 16. 06:40
Alacsony, a 20 százalékot alig meghaladó részvételi arány mellett a VI. kerületben lakók 54 százaléka arra szavazott, hogy tiltsák ki az Airbnb-t.
Turizmus Soha nem látott távolságokba repül a Wizz Air - de nagyobb kényelmet nem adnak (frissítve)
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 11. 10:30
Váradi József, a légitársaság vezérigazgatója soha nem látott hosszúságú járatokat ígér, de az utasokat csak az alacsony árakkal csábítják.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG