TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
Komoly problémákat jelenthet a japán autóipari cégeknek a koronavírus-válság elhúzódása az ellátási láncok megbénulása miatt. Számos vállalatnak ugyanis Kínában van gyára vagy fontos beszállítói üzeme, amelyekben jelenleg áll a termelés. A Toyota például kénytelen volt elhalasztani négy ottani gyárának újranyitását a napokban.
Egy Toyota Highlander XSE a chicagói Auto Show-n idén februárban. EPA/TANNEN MAURY

Gyülekeznek a viharfelhők a japán autógyártók felett a koronavírus terjedése miatt, derül ki a Japan Times körképéből.

Kína nélkül nem megy

Ha a közeljövőben nem javul a helyzet, annak komoly kihatása lehet a működésükre, hiszen számos cégnek Kínában van gyártóbázisa, vagy onnan szerzi be az alkatrészeket, tehát az ellátási láncaikat ellehetetlenítheti az ottani üzemek leállása.

Őszintén szólva Kína nélkül lehetetlen autókat gyártani

- idézte a japán lap Toshiaki Okadát, a Subaru pénzügyi igazgatóját. A Subarunak ugyan nincs gyártóbázisa Kínában, de „meglehetősen sok” alkatrészt hoz be onnan, amelyeket a Japánban vagy az Egyesült Államokban lévő gyáraiban használ fel.

Néhány beszállítójuk már jelezte, hogy nem lesznek képesek időben leszállítani áruikat kínai üzemeik leállása miatt.

A belátható jövőben a mi gyáraink nem kényszerülnek leállásra, de ha a koronavírus továbbra is megbénítja a kínai üzletet, akkor annak hatásai kikerülhetetlenek lesznek

-fűzte hozzá a Subaru pénzügyi igazgatója.

Megcsappanhat a profit

A japán gyártók közül a legnehezebb helyzetben a Honda van, amelynek a vírus „epicentrumában”, Vuhanban vannak gyárai, és szintén függ a kínai beszállítóktól. Becslések szerint a wuhani és a guangzhoui gyár működésének egy hónapos felfüggesztése 40 milliárd jennel (110 milliárd forinttal) csökkentené a cég nettó profitját.

A tokiói székhelyű cég mindenesetre azt közölte, hogy Guangzhouban jövő hétfőn, Vuhanban pedig jövő pénteken szeretné újraindítani a termelést. Arra azonban nincs garancia, hogy ezt meg is tudja tenni, hiszen nem biztos, hogy rendelkezésre fog állni elegendő munkaerő és alkatrész.

A Mazda azt közölte, hogy jelentős alkatrész-tartalékai vannak, de ha a válság elhúzódik, és a beszállítók kínai üzemei továbbra sem nyitnak ki, akkor az negatívan fogja befolyásolni az autógyártást.

Meghosszabbított leállás

Szintén kellemetlen helyzetbe kerülhet a Toyota: a legnagyobb japán autóipari cég már bejelentette, hogy február 17-ig meghosszabbítja négy összeszerelő, valamint nyolc alkatrészgyártó üzemének leállását Kínában.

A Japan Times ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy a 2011-es nagy földrengés az ellátási láncok diverzifikációjára ösztönözte az autógyártókat, azaz a cégek próbálják elkerülni, hogy túlságosan függjenek egyetlen régiótól. Ezért még ha rövidtávon problémákat is okozhat az alkatrészhiány, középtávon a termelési volumen visszatérhet a megszokott szintre.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 28 410 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Erste Banknál és a Cetelemnél 28 721 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Vállalat Megölte a lakásbulikat az Airbnb
MTI | 2020. augusztus 24. 12:43
Többé nem lehet partikat szervezni egyik ingatlanjukban sem, és legfeljebb 16-an bérelhetnek ki együtt Airbnb-s lakást. A dühös szomszédok, de még inkább a koronavírus miatt.
Vállalat Új szintre lép a TransferWise és a Mastercard együttműködése
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 24. 11:01
Ezzel lehetővé téve a kártyák kibocsátását a világ bármely olyan piacán, ahol Mastercard kártyákat elfogadnak és ahol a TransferWise engedéllyel rendelkezik.
Vállalat Magyarország lehet az új Kína?
Király Béla | 2020. augusztus 23. 06:08
A járvány az iparban is felfordulást okozott, sokan arra számítanak, hogy a nagy cégek visszahozzák Európába a termelést. Az egyik kézenfekvő új bázis Magyarország lehet. Megmutatjuk, mi szól mellettünk és mi ellenünk.
Vállalat Bruce Willis reklámozta a terméküket, most tejeskávé üzemet adnak át
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 21. 10:51
Több mint 8 milliárd forintos lesz a beruházás.
Vállalat A Strabag építi ki a Neszmély-Dunaradvány közötti komp magyar oldalát
Privátbankár.hu / MTI | 2020. augusztus 19. 08:58
A beruházás 1,8 milliárd forintot tesz ki. Az átkelővel napi 600 személyautó takaríthat meg 40 kilométeres kerülőt Szlovákia felé. 
Vállalat Kiszivárgott két név, megvan az Index új főszerkesztője és egyik főszerkesztő-helyettese?
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 19. 08:11
Hivatalosan nincsenek megerősítve.
Vállalat A világ egyik legmodernebb harcjárművét gyártják hamarosan Magyarországon
MTI | 2020. augusztus 18. 08:09
A magyar állam vegyesvállalatot alapított a német Rheinmetall hadiipari céggel, melynek keretében a Lynx nevű harcjárművet gyártó üzemet létesítenek nálunk. A megállapodással több mint kétmilliárd euró értékű fejlesztési program indult el.
Vállalat Sok pénzt tettek Mészáros Lőrincék a kínaiakkal vasutat építő cégükbe
Székely Sarolta | 2020. augusztus 18. 06:08
Elkerülhetetlen volt a lépés, ha meg akarnak felelni a számviteli jogszabályoknak és biztosítani akarják a cég jövőjét. Márpedig ez nem is lehet kérdés, mivel az RM International Zrt. részt vesz a Budapest-Belgrád gyorsvasút-építés projektjében.
Vállalat Újabb amerikai lépések jönnek a Huawei ellen
Privátbankár.hu / MTI | 2020. augusztus 17. 17:46
A washingtoni kormányzat a Huawei újabb érdekeltségeit helyezte tiltólistára annak érdekében, hogy megnehezítse a kínai távközlésiberendezés-gyártó konszern hozzáférését amerikai technológiákhoz - jelentette be a washingtoni külügyminisztérium és a kereskedelmi minisztérium a honlapján.
Vállalat Az államé lett a sármelléki repülőtér
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 17. 13:17
90 százalékos tulajdonrészt vettek a repteret működtető cégben, a tulajdonosi jogokat a Magyar Turisztikai Ügynökség gyakorolja majd.
Friss
hírlevél