TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
Komoly problémákat jelenthet a japán autóipari cégeknek a koronavírus-válság elhúzódása az ellátási láncok megbénulása miatt. Számos vállalatnak ugyanis Kínában van gyára vagy fontos beszállítói üzeme, amelyekben jelenleg áll a termelés. A Toyota például kénytelen volt elhalasztani négy ottani gyárának újranyitását a napokban.
Egy Toyota Highlander XSE a chicagói Auto Show-n idén februárban. EPA/TANNEN MAURY

Gyülekeznek a viharfelhők a japán autógyártók felett a koronavírus terjedése miatt, derül ki a Japan Times körképéből.

Kína nélkül nem megy

Ha a közeljövőben nem javul a helyzet, annak komoly kihatása lehet a működésükre, hiszen számos cégnek Kínában van gyártóbázisa, vagy onnan szerzi be az alkatrészeket, tehát az ellátási láncaikat ellehetetlenítheti az ottani üzemek leállása.

Őszintén szólva Kína nélkül lehetetlen autókat gyártani

- idézte a japán lap Toshiaki Okadát, a Subaru pénzügyi igazgatóját. A Subarunak ugyan nincs gyártóbázisa Kínában, de „meglehetősen sok” alkatrészt hoz be onnan, amelyeket a Japánban vagy az Egyesült Államokban lévő gyáraiban használ fel.

Néhány beszállítójuk már jelezte, hogy nem lesznek képesek időben leszállítani áruikat kínai üzemeik leállása miatt.

A belátható jövőben a mi gyáraink nem kényszerülnek leállásra, de ha a koronavírus továbbra is megbénítja a kínai üzletet, akkor annak hatásai kikerülhetetlenek lesznek

-fűzte hozzá a Subaru pénzügyi igazgatója.

Megcsappanhat a profit

A japán gyártók közül a legnehezebb helyzetben a Honda van, amelynek a vírus „epicentrumában”, Vuhanban vannak gyárai, és szintén függ a kínai beszállítóktól. Becslések szerint a wuhani és a guangzhoui gyár működésének egy hónapos felfüggesztése 40 milliárd jennel (110 milliárd forinttal) csökkentené a cég nettó profitját.

A tokiói székhelyű cég mindenesetre azt közölte, hogy Guangzhouban jövő hétfőn, Vuhanban pedig jövő pénteken szeretné újraindítani a termelést. Arra azonban nincs garancia, hogy ezt meg is tudja tenni, hiszen nem biztos, hogy rendelkezésre fog állni elegendő munkaerő és alkatrész.

A Mazda azt közölte, hogy jelentős alkatrész-tartalékai vannak, de ha a válság elhúzódik, és a beszállítók kínai üzemei továbbra sem nyitnak ki, akkor az negatívan fogja befolyásolni az autógyártást.

Meghosszabbított leállás

Szintén kellemetlen helyzetbe kerülhet a Toyota: a legnagyobb japán autóipari cég már bejelentette, hogy február 17-ig meghosszabbítja négy összeszerelő, valamint nyolc alkatrészgyártó üzemének leállását Kínában.

A Japan Times ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy a 2011-es nagy földrengés az ellátási láncok diverzifikációjára ösztönözte az autógyártókat, azaz a cégek próbálják elkerülni, hogy túlságosan függjenek egyetlen régiótól. Ezért még ha rövidtávon problémákat is okozhat az alkatrészhiány, középtávon a termelési volumen visszatérhet a megszokott szintre.

A cikk a Garantiqa támogatásával készült.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon után, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Vállalat Újabb céget vásárolhat fel a 4iG
Privátbankár.hu | 2020. november 24. 12:04
Adásvételi szerződést kötött a DTSM Kft. 100 százalékos üzletrészének megvásárlására a 4iG Nyrt. - tette közzé a vállalat a Budapesti Értéktőzsde honlapján. A 140 főt foglalkoztató, IT és telekommunikációs rendszerek, valamint adatközpontok üzemeltetését végző és vállalati service desk szolgáltatást nyújtó társaság a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti engedélyezését követően kerülhet a 4iG tulajdonába. A DTSM pénzügyi átvilágítását és cégértékelését a 4iG megbízásából az EY végezte.
Vállalat Nagy lehet a baj, az online fizetés elhalasztását kérhetik a boltosok
Privátbankár.hu | 2020. november 24. 07:28
A járvány alatt más kihívásokkal kell megküzdeniük.
Vállalat Cudar évre számítanak a vállalatok 2021-ben
MTI | 2020. november 24. 07:12
Egy felmérésben a megkérdezett cégek 9 százaléka jelezte, hogy növekedést vár a következő évben.
Vállalat Koronavírus vakcina: repkednek a milliárdok, de mégsem lehet tisztán látni
Király Béla | 2020. november 24. 05:30
Az Egyesült Államokban és Európában is milliárdos beszerzésekről beszélnek a politikai vezetők, ha a koronavírus elleni oltóanyag a téma. A szert előállító vállalatok is megadnak árakat, ennek ellenére csak távolról tűnik úgy, hogy transzparens folyamatok zajlanak.
Vállalat 2,8 milliárdos kormányzati támogatás jut egy amerikai cég beruházásának
Privátbankár.hu / MTI | 2020. november 23. 18:27
Budapesten hozza létre új, globális termékfejlesztő központját az amerikai Diligent, a világ egyik vezető szoftverfejlesztő és -szolgáltató vállalata - jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.
Vállalat Berobbantak a magyarországi cégek, túlütötte a növekedésük a régiós átlagot
Privátbankár.hu | 2020. november 23. 16:32
Miközben a közép-kelet-európai régió ötszáz legnagyobb vállalata 740 milliárd euróra, azaz 5,5 százalékkal növelte árbevételét tavaly, a rangsorban szereplő 73 magyarországi társaság ezt meghaladó, 6,3 százalékos forgalombővülést ért el. A régió harmadik legnagyobb árbevételű vállalata - a lengyelországi PKN Orlen és a csehországi Skoda Auto után - a Mol. A második legjelentősebb forgalmú magyarországi vállalat az Audi Hungaria, amelyet a villamossági termékeket gyártó Legrand követ.
Vállalat Tudatosság és technológia – kulcs a jövőhöz
Natív tartalom | 2020. november 23. 11:10
Ha akarjuk, ha nem: a jövőnk közös. Ez a felismerés vezetett el a globális klímavédelmi mozgalmakhoz és ezért jelentek meg a mindennapjainkat is gyökeresen átformáló technológiák, sokszor a legmeglepőbb területeken. Szinte észrevehetetlenül beszivárognak az életünkbe és olyan gyökeres pozitív változásokat indítanak el, amelyekre csak évtizedek múlva fognak rácsodálkozni a dédunokáink.
Vállalat 70 százalékos hatékonyságú az AstraZeneca Covid-vakcinája, de mehet ez még följebb is
Privátbankár.hu | 2020. november 23. 10:18
Ezek még nem a végleges teszteredmények. Az Oxfordi Egyetem szerint azok akár 90 százalékosak is lehetnek.
Vállalat Kedvezményes vállalati hitelek: a bankszámladíjakon csúszhatnak el a cégek?
Privátbankár.hu | 2020. november 22. 17:24
A koronavírus-járvány gazdasági hatásait a kis- és középvállalati (kkv) szektor is megérzi - számukra az állam különböző adókedvezményekkel és kedvezményes vállalati hitelekkel igyekszik enyhíteni a válságot. A kedvező kamatozással igényelhető NHP Hajrá és Széchenyi-hitel konstrukcióknál a kamatot tekintve nincs különbség, az viszont nem mindegy, hogy melyik banknál történik meg az igénylés, hiszen a futamidő alatt a számlavezetés akár több százezer forintos többletköltséget is jelenthet. A Bank360.hu elemzői utánajártak, hogy a vállalkozások hogyan tehetik még olcsóbbá az egyébként is kedvezményes vállalati hiteleket egy ideális számlaválasztással.
Vállalat Karácsony Gergely összevon cégeket és megszüntet bizottságokat
Privátbankár.hu / MTI | 2020. november 20. 19:04
A kormány által gazdaságilag is szorongatott Fővárosi Önkormányzat összevonja öt szolgáltató cégét. Ezen kívül más takarékossági lépést is végrehajt  – közölte Karácsony Gergely főpolgármester péntek este.
Friss
hírlevél