3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Komoly problémákat jelenthet a japán autóipari cégeknek a koronavírus-válság elhúzódása az ellátási láncok megbénulása miatt. Számos vállalatnak ugyanis Kínában van gyára vagy fontos beszállítói üzeme, amelyekben jelenleg áll a termelés. A Toyota például kénytelen volt elhalasztani négy ottani gyárának újranyitását a napokban.
Egy Toyota Highlander XSE a chicagói Auto Show-n idén februárban. EPA/TANNEN MAURY

Gyülekeznek a viharfelhők a japán autógyártók felett a koronavírus terjedése miatt, derül ki a Japan Times körképéből.

Kína nélkül nem megy

Ha a közeljövőben nem javul a helyzet, annak komoly kihatása lehet a működésükre, hiszen számos cégnek Kínában van gyártóbázisa, vagy onnan szerzi be az alkatrészeket, tehát az ellátási láncaikat ellehetetlenítheti az ottani üzemek leállása.

Őszintén szólva Kína nélkül lehetetlen autókat gyártani

- idézte a japán lap Toshiaki Okadát, a Subaru pénzügyi igazgatóját. A Subarunak ugyan nincs gyártóbázisa Kínában, de „meglehetősen sok” alkatrészt hoz be onnan, amelyeket a Japánban vagy az Egyesült Államokban lévő gyáraiban használ fel.

Néhány beszállítójuk már jelezte, hogy nem lesznek képesek időben leszállítani áruikat kínai üzemeik leállása miatt.

A belátható jövőben a mi gyáraink nem kényszerülnek leállásra, de ha a koronavírus továbbra is megbénítja a kínai üzletet, akkor annak hatásai kikerülhetetlenek lesznek

-fűzte hozzá a Subaru pénzügyi igazgatója.

Megcsappanhat a profit

A japán gyártók közül a legnehezebb helyzetben a Honda van, amelynek a vírus „epicentrumában”, Vuhanban vannak gyárai, és szintén függ a kínai beszállítóktól. Becslések szerint a wuhani és a guangzhoui gyár működésének egy hónapos felfüggesztése 40 milliárd jennel (110 milliárd forinttal) csökkentené a cég nettó profitját.

A tokiói székhelyű cég mindenesetre azt közölte, hogy Guangzhouban jövő hétfőn, Vuhanban pedig jövő pénteken szeretné újraindítani a termelést. Arra azonban nincs garancia, hogy ezt meg is tudja tenni, hiszen nem biztos, hogy rendelkezésre fog állni elegendő munkaerő és alkatrész.

A Mazda azt közölte, hogy jelentős alkatrész-tartalékai vannak, de ha a válság elhúzódik, és a beszállítók kínai üzemei továbbra sem nyitnak ki, akkor az negatívan fogja befolyásolni az autógyártást.

Meghosszabbított leállás

Szintén kellemetlen helyzetbe kerülhet a Toyota: a legnagyobb japán autóipari cég már bejelentette, hogy február 17-ig meghosszabbítja négy összeszerelő, valamint nyolc alkatrészgyártó üzemének leállását Kínában.

A Japan Times ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy a 2011-es nagy földrengés az ellátási láncok diverzifikációjára ösztönözte az autógyártókat, azaz a cégek próbálják elkerülni, hogy túlságosan függjenek egyetlen régiótól. Ezért még ha rövidtávon problémákat is okozhat az alkatrészhiány, középtávon a termelési volumen visszatérhet a megszokott szintre.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Telekom-ügyfél? Fontos bejelentést tett a szolgáltatója
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 11:18
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. 
Vállalat Profitboom, forgalomcsökkenéssel: erre volt képes az Ericsson
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 12:55
Az Ericsson AB svéd távközlési berendezésgyártó negyedéves nyeresége növekedéséről, ugyanakkor bevételének csökkenéséről jelentett kedden.
Vállalat A Tesla-vezér minden tizedik dolgozót kirúgja
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 15:12
Egy vállalati belső levél is kiszivárgott, amelyben Musk lényegében elbúcsúzott az érintettektől.
Vállalat Jókora gyomrost kapott az Apple
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 11:32
Legnagyobb riválisa vitte be az ütést.
Vállalat Emelt osztalékot fizet a Waberer’s
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:34
Egy rekord év után.
Vállalat Horvát céggel kötött üzletet a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:12
A Janaf kőolajvezeték-üzemeltető 2,2 millió tonna kőolajat szállít 2024 végéig.
Vállalat Nagyon jól megy a Duna House-nak idén eddig
Privátbankár.hu | 2024. április 9. 09:04
Közel 4 milliárd forintot zsebeltek be csak jutalékokból, de minden szegmens jól teljesített az első negyedévben.
Vállalat Az Appeninn elkezdett kaszálni ingatlanjain
Privátbankár.hu | 2024. április 5. 11:51
Tavaly 142 százalékkal 19,5 millió euróra növelte ingatlan-bérbeadási bevételeit az Appeninn-csoport, adózott eredménye 22,8 millió euróra emelkedett.
Vállalat Az Autowallis megújítja vezetését - kik a jelöltek?
Privátbankár.hu | 2024. április 5. 11:10
Az AutoWallis új igzagatósági és felügyelő bizottsági tagokat választ április 26-ai rendes közgyűlésén, és nem tervez osztalékot fizetni.
Vállalat Óvatos a Vertikal Group, nem költi el a profitot
Privátbankár.hu | 2024. április 3. 16:51
A Vertikal Group Nyrt. a tavalyi 765 millió forint adózott eredményét az eredménytartalékba helyezné a további növekedés finanszírozására az igazgatóság - közölte a környezetgazdálkodással foglalkozó társaság szerdán.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG