Forrás: Dudás Szabolcs/Európa Pont - Privátbankár.hu |
A TV2 Csoport nem szolgáltatott adatot előző évi nézettségéről, illetve bevételeiről az Artisjusnak. Mivel a szerzői jogdíjak hazai jogkezelő szervezete nem tud számlát kiállítani, most bírósághoz fordulnak – mindezt az Artisjus s megerősítette a 444.hu-nak.
A zenék nyilvános lejátszása után a jogdíjakat Magyarországon az Artisjus szedi be, és ők fizetik ki később a zeneszerzőket, szövegírókat. A piac jelentős szereplői a kereskedelmi televíziók, amelyek nem általánydíjt fizetnek, hanem bevételeik egy bizonyos százaléka után kell hozzájáruljanak a jogdíjalaphoz. Ehhez egyrészt negyedéves bevételeikről, másrészt pedig a műsorokban lejátszott zenékről is adatokat kell szolgáltatniuk a szervezetnek, akik ez alapján számítják ki a fizetendő jogdíj mértékét.
Keresztbe tett Brüsszel Andy Vajnának – búcsúzhat a kaszinóktól? Luxemburg szerint részben uniós jogot sért a kaszinók magyar szabályozása. További részletek >>> |
A 2017-es év összegzése most zajlott, az abban az évben elhangzott dalok jogdíjfelosztása 2018 májusában történik majd meg. A portál információi szerint a TV 2 Csoport ugyanakkor nem nyújtott át információkat a legújabb adatszolgáltatási körben, így most számlát sem tudnak kiállítani. Az Artisjus elmondta: többszöri egyeztetési kísérlettel és felszólítással is éltek, de nem jártak sikerrel, ezért most a keresetlevelet készítik elő, amit várhatóan heteken belül benyújtanak a bírósághoz.
A tévécsatornák jogdíj utána kötelezettsége üzleti titok, az Artisjus éves jelentéséből azért lehet következtetni: 2016-ban például az összes jogdíjbevétel közel negyede, 4,1 milliárd forint folyt be a sugárzási és kábeltelevíziós bevételek címén. A TV2 Csoport csatornái a TV2 mellett a Super TV2, FEM3, Mozi+, Zenebutik, Izaura TV, Spíler TV, PRIME, LiChi TV, Kiwi TV és a Humor+.
A TV2 Csoport mellett a Galaxy TV és a Story 5 TV esetében sem járt sikerrel az adategyeztetés, így ügyükben is bírósághoz fog fordulni az Artisjus.
Bombázzák az agyunk: sehogy sem menekülünk a reklámok elől? A hirdetések és a reklámok gyakorlatilag megkerülhetetlenek manapság: ordítanak ránk rádióból, tévéből, felugranak az interneten, és az arcunkba villannak hatalmas óriásplakátokon. Ebben az információs forgatagban gyakorlatilag lehetetlen elbújni a reklámok elől, a piac pedig folyamatosan bővül. A Médiatanács összeállításából kiderül, naponta hány reklámot kell megnéznie egy átlagos magyarnak. További részletek >>> |