3p
A hirdetések és a reklámok gyakorlatilag megkerülhetetlenek manapság: ordítanak ránk rádióból, tévéből, felugranak az interneten, és az arcunkba villannak hatalmas óriásplakátokon. Ebben az információs forgatagban gyakorlatilag lehetetlen elbújni a reklámok elől, a piac pedig folyamatosan bővül. A Médiatanács összeállításából kiderül, naponta hány reklámot kell megnéznie egy átlagos magyarnak.

Gyakorlatilag egy lépést sem tudunk menni mi, magyarok, anélkül, hogy ne kelljen valamilyen hirdetést néznünk: vagy óriásplakáton jön szembe, vagy szórólapon, otthon pedig szinte már csak ez dől a tévéből, rádióból, de egyre több felugró hirdetéssel operálnak a web- és a közösségi oldalak is. A végtelen reklámáradatnak egy szeletét, a televíziós hirdetéseket vizsgálta a Médiatanács – az eredmény pedig finoman szólva is rémisztő.

Napi 200 reklámszpot, minimum

Az NMHH felmérése szerint naponta ennyi reklámbejátszást kell megnéznie egy átlagos, tévénéző magyarnak. Az év első felében a legtöbb cég – összesen 83 – a TV2 Mokka című reggeli magazinjában jelent meg támogatóként, a legtöbb szponzorüzenet – összesen 12 822 – pedig a csatorna időjárás-jelentéséhez kapcsolódott az NMHH vizsgálata alapján, tudta meg a Privátbankár.hu.

A vizsgált időszakban több mint ezer cég összesen 1534-féle támogatói üzenete 67 049 alkalommal jelent meg. A legtöbb támogatói hirdetés Andy Vajna csatornáján jelent meg, a 30 198 megjelenés azonban negyedével elmarad a tavalyi év azonos időszakában mért 39 961 hirdetéshez képest. Magasat ugrott a szponzorhirdetések száma ugyanakkor az RTL Klubnál, a tavalyi 13 982-ről 19 911-re. A Duna TV esetében nem volt számottevő változás, az idei első félévben 4285, tavaly 4277 hirdetés jelent meg a képernyőn.

Lakásokban van a nagy biznisz?

A leggyakrabban szereplő támogató cég az Új Ház Centrum Zrt. volt 2229 hirdetéssel, őt követi a Fundamenta Lakáskassza Zrt. (1795) és a Leier Hungária Kft. (1676). A reklámokban díj- és nyereménytárgyról összesen 55 műsorban volt látható szpot, és ez az összes támogatói hirdetés 11 százalékát fedte le. Az ilyen jellegű támogatások itt is elsősorban a Mokkához (920) kapcsolódtak, és a nyeremények zömét a szabadidő szektor képviselői ajánlották fel – összesen 1722 darabot.

Gyerekbarát hirdetések

Az év első felében az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) gyermekeknek szóló élelmiszerreklámokra irányuló vizsgálata is lezajlott, amely kiterjesztette azt a gyártókon kívül az élelmiszerláncok reklámjaira is. A vizsgált időszakban az összes témába vágó tévé- és újsághirdetést megnézték, ez 37 tévécsatorna 126 tévéreklámját és 64 nyomtatott sajtótermékben megjelent 267 hirdetést jelentett. A vizsgálat ugyanakkor pozitív eredménnyel zárult: az ÖRT Magatartási Kódexének minden reklám megfelelt, tehát száz százalékos a megfelelési arány, hiszen a vizsgált hirdetések közül egyik sem volt károsnak nevezhető, és mindössze kettőt tartott aggályosnak – ez az egésznek csupán fél százaléka.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Szerencsétlen gazdagok: beütött a rolexes probléma
Buksza blog | 2025. január 3. 10:39
Teszteli a luxuscikkek legendás érzéketlenségét az áremelkedésekkel szemben a Rolex azzal, hogy jelentősen emeli aranyóráinak árát. Az arany drágulásából fakadó költségnövekedést áthárítja vevőire.
Vásárló Folytatódhat a csokirémálom
Privátbankár.hu | 2025. január 2. 15:43
Az elmúlt évek arról szóltak, hogy a kakaóbab-termelő vidékeken kialakult kedvezőtlen időjárás miatt felment az ára a csokoládé nélkülözhetetlen összetevőjének. Most újabb rossz hírek jöttek. 
Vásárló Európa közepén rabszolgamunkával vádolnak egy vállalatot
Buksza blog | 2025. január 1. 15:21
Nem kell a világ szegény sarkaiba menni azért, hogy rabszolgamunkával vádolható cégeket találjanak a hatóságok, bírósági dokumentumok szerint elég Észak-Olaszországban körülnézniük.
Vásárló Átlépett az öt számjegyű ligába az Aldi, a Lidl és a Penny hármasa
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 30. 05:45
Tavaly még 10 ezer forintnál kevesebbet kellett fizetni a javarészt alapvető élelmiszereket tartalmazó kosárért a diszkontokban. Az idén viszont csaknem 12 ezer forintot. 
Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG