4p

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagyon szép eredmény a közúti fuvarozásban, ha egy magyar bejegyzésű családi cég 2,48 milliárd forintos árbevételt ér el.

A cikk eredetileg a G7-en jelent meg.

Az pedig különösen figyelemre méltó, ha ezt úgy teszi meg, hogy elég nyomott piaci körülmények között pusztán egy év alatt 1,5 milliárd forintot ugrik, azaz 163 százalékkal bővül. Ráadásul ezt a céget csak 2012 végén alapították, és 2016-ig egyetlen forint bevételt sem termelt a tulajdonosának. A szekér még 2016-ban is csak döcögősen, 300 millió forint árbevétellel indult el, azóta viszont tart a szárnyalás.

Ez a társaság a Szibéria Speed Trans Kft., amely a Közlekedés Világ napokban közzétett számolása alapján ezzel a teljesítményével 2018-ban a hatodik legnagyobb árbevétel-növekedést mutatta be (nem az egy évvel korábbi teljesítményhez arányosítva, hanem abszolút értékben).

Ebben a mutatóban csak igazi nagyágyúk előzték meg, amelyek sokkal magasabb tavalyi alapokról indultak, vagyis náluk a többmilliárd forintos növekedés arányait tekintve sokkal kisebb volt. A Szibéria Speed előtti öt helyezett sorrendben a Waberer’s, az Ekol, a Duvenbeck, az Erra Trans és a Révész Trans volt, ezek egyaránt a közúti fuvarozás jól ismert, nagy játékosai.

Laikusként nehéz elképzelni, hogy mit jelent szinte a semmiből két év alatt 2,5 milliárd forintra nőni. Ha viszont durván 1 eurós kilométerenkénti fuvardíjjal számolunk, akkor plasztikusabb a teljesítmény: egy cégnek (akár több járművel) összesen 7,8 millió kilométeren keresztül kell árut szállítania ahhoz, hogy a 2,5 milliárd forintot kiszámlázhassa a megrendelőinek. Nem csoda, hogy még az évi 1 milliárd forintos árbevételi küszöböt is csak 228 magyar fuvarozó lépte át tavaly, ez kevésnek számít a magyar piacon, ahol sok ezer cég verseng.

Ráadásul a Szibéria Speed mindezt egyetlen alkalmazottal érte el.

Tavaly volt egy rövid időszak, amikor két  bejelentett alkalmazott volt. további érdekes adat, hogy a 2,48 milliárd forintos árbevételhez 2,44 milliárdos anyagjellegű ráfordítás párosult, vagyis hiába áramlott a cégbe ilyen sok pénz, azt lényegében el is költötte, és nem az egyetlen alkalmazott bérére. Az adózott eredmény így mindössze 11 millió forint volt, ami a bevétel fél százalékát sem érte el. Sőt, túl sok kamionja sem lehet a vállalatnak, hiszen mindössze százmillió forintra könyvelt eszközeiből csak tízmillió forint értékben tartanak nyilván tárgyi eszközöket; nem is nagyon lízingelnek, ennek legalábbis nincs nyoma a hitelbiztosítéki nyilvántartásban.

Nem látszik, hogy a társaságnak különösebben szüksége lenne arra, hogy a szolgáltatását a nyilvánosság elé tárja, mi legalábbis elég nehéz helyzetben lennénk, ha fuvart szeretnénk tőle rendelni. A cégnek ugyanis nem találtuk meg a honlapját, de még egy nyilvánosan elérhető telefonszámot sem találtunk, e-mail címet is csak a cégiratokból. Szakmai körökben sem hallottak a cégről.

Lehet, hogy a szépen fejlődő társaság csak közvetítő szerepet játszik a közúti logisztika sokszor elég szövevényes üzleti láncában, és ehhez nincs szüksége a hagyományos kommunikációs felületekre, azt ugyanis nem feltételezzük, hogy csak személyesen lehetne kapcsolatba lépni vele a szigetszentmiklósi telephelyén. A Google utcakép találata is csak egy régi képet dob fel egy félig kész, félig vakolatlan családi házról,  amely egyáltalán nem vetíti előre a 2,5 milliárdos forgalmat:

Nem jó jel, hogy több, a nevében a Szibéria szót viselő fuvarozó céget felszámoltak az utóbbi években. Az egyik, egyébként kisvárdai bejegyzésű cégnek még mindig él a honlapja, de volt dunavarsányi és buji címmel működő, később dicstelen véget érő vállalkozás is.

Ennek a társaságnak egyetlen magánszemély a tulajdonosa, akit egy közösségi oldalon megtaláltunk, és azon keresztül megpróbáltunk érdeklődni az üzlet jellegéről. Cikkünk megjelenéséig nem érkezett válasz, de ha a tulajdonos kapcsolatba lép velünk, írásunkat kiegészítjük a részletekkel.

(G7)

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Tömeges leépítés: rengeteg mérnököt küld el az Amazon
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 18:32
14 ezer munkahelyet szüntet meg az Amazon, és ebből több ezer mérnöki pozíció – derítette ki a CNBC. A techszektorban folytatódik az elbocsátási hullám, januárban újabb dolgozókat küldhetnek el az Amazontól.
Vállalat Lemond a 4iG egyik vezetője
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 14:31
Az egyik igazgatósági tag, Pedro Vargas Santos David négy éve tagja a cégvezetésnek a 4iG-nél, de pénteken leköszönt. December 17-én rendkívüli közgyűlést tart a vállalat.
Vállalat Csendes nyitvatartást vezet be a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 13:41
Tesztelték, bejött: országszerte, minden üzletben lehetőség lesz nyugodtabb környezetben ügyet intézni a Magyar Telekomnál. A kezdeményezés november 24-én, hétfőn indul, és havonta egyszer lesz elérhető.
Vállalat Komoly gyógyszeripari beruházást adtak át Budapesten
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 11:01
Komoly mérföldkőhöz ért az Egis Gyógyszergyár.
Vállalat Utolérni Ausztriát? Ezzel a cégszerkezettel nehéz lesz – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. november 21. 10:05
Rendkívül individualisták a magyarországi vállalkozók, ami sok esetben gátja a hatékonyabb működésnek, a céges összeolvadásoknak – mondta el a Klasszis Podcast legújabb epizódjában a Concorde MB Partners ügyvezetője, az MGYOSZ elnökségi tagja. Szendrői Gábor hozzátette, hogy a lengyel és a cseh átlaghoz képest is nagyon magas, 70-75 év a magyar tulajdonosok átlagéletkora. Az egyre nagyobb számban megjelenő ázsiai beruházókkal pedig az a baj, hogy – a nyugati cégekkel ellentétben – elvétve működnek csak együtt a helyi beszállítókkal.
Vállalat „A bizalom új nyelve az adat” – interjú Peltzer Árminnal, az Opten marketingigazgatójával
PR | 2025. november 21. 09:13
A gazdasági környezet ingadozik, a partnerek fizetési fegyelme lazul, a vállalkozói bizalom pedig sok helyen megkopott. Mégis: az üzleti világ nem állhat meg. Hogy ki kivel üzletel, az ma már nem intuíció, hanem döntéstámogatott, adatvezérelt folyamat.
Vállalat Teljes egészében a Waberer’s tulajdona lesz a Posta Biztosító
Privátbankár.hu | 2025. november 20. 19:26
A kisebbségi tulajdonos kivásárlását a tőzsde honlapján jelentették be.
Vállalat Komoly bírságot kapott a Facebook anyacége
Privátbankár.hu | 2025. november 20. 16:30
Tisztességtelen versenyelőny miatt 479 millió eurós bírságot szabott ki a Meta amerikai internetes óriásvállalatra egy spanyol bíróság.
Vállalat Levelet írt a Mol – megint áll a bál a horvátokkal?
Privátbankár.hu | 2025. november 20. 15:43
A versenyjogi hatósághoz fordulnak.
Vállalat Orbán Viktor után Németország is kivételt kérne Trumptól
Privátbankár.hu | 2025. november 20. 12:24
Mentesítést szeretne elérni az amerikai acél- és alumínium importvámok alól az európai gépipari termékekre a német gépgyártók szövetsége, a VDMA. Ennek oka, hogy jelentősen visszaesett az ágazat Egyesült Államokba irányuló exportja.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG