4p
Nagyon szép eredmény a közúti fuvarozásban, ha egy magyar bejegyzésű családi cég 2,48 milliárd forintos árbevételt ér el.

A cikk eredetileg a G7-en jelent meg.

Az pedig különösen figyelemre méltó, ha ezt úgy teszi meg, hogy elég nyomott piaci körülmények között pusztán egy év alatt 1,5 milliárd forintot ugrik, azaz 163 százalékkal bővül. Ráadásul ezt a céget csak 2012 végén alapították, és 2016-ig egyetlen forint bevételt sem termelt a tulajdonosának. A szekér még 2016-ban is csak döcögősen, 300 millió forint árbevétellel indult el, azóta viszont tart a szárnyalás.

Ez a társaság a Szibéria Speed Trans Kft., amely a Közlekedés Világ napokban közzétett számolása alapján ezzel a teljesítményével 2018-ban a hatodik legnagyobb árbevétel-növekedést mutatta be (nem az egy évvel korábbi teljesítményhez arányosítva, hanem abszolút értékben).

Ebben a mutatóban csak igazi nagyágyúk előzték meg, amelyek sokkal magasabb tavalyi alapokról indultak, vagyis náluk a többmilliárd forintos növekedés arányait tekintve sokkal kisebb volt. A Szibéria Speed előtti öt helyezett sorrendben a Waberer’s, az Ekol, a Duvenbeck, az Erra Trans és a Révész Trans volt, ezek egyaránt a közúti fuvarozás jól ismert, nagy játékosai.

Laikusként nehéz elképzelni, hogy mit jelent szinte a semmiből két év alatt 2,5 milliárd forintra nőni. Ha viszont durván 1 eurós kilométerenkénti fuvardíjjal számolunk, akkor plasztikusabb a teljesítmény: egy cégnek (akár több járművel) összesen 7,8 millió kilométeren keresztül kell árut szállítania ahhoz, hogy a 2,5 milliárd forintot kiszámlázhassa a megrendelőinek. Nem csoda, hogy még az évi 1 milliárd forintos árbevételi küszöböt is csak 228 magyar fuvarozó lépte át tavaly, ez kevésnek számít a magyar piacon, ahol sok ezer cég verseng.

Ráadásul a Szibéria Speed mindezt egyetlen alkalmazottal érte el.

Tavaly volt egy rövid időszak, amikor két  bejelentett alkalmazott volt. további érdekes adat, hogy a 2,48 milliárd forintos árbevételhez 2,44 milliárdos anyagjellegű ráfordítás párosult, vagyis hiába áramlott a cégbe ilyen sok pénz, azt lényegében el is költötte, és nem az egyetlen alkalmazott bérére. Az adózott eredmény így mindössze 11 millió forint volt, ami a bevétel fél százalékát sem érte el. Sőt, túl sok kamionja sem lehet a vállalatnak, hiszen mindössze százmillió forintra könyvelt eszközeiből csak tízmillió forint értékben tartanak nyilván tárgyi eszközöket; nem is nagyon lízingelnek, ennek legalábbis nincs nyoma a hitelbiztosítéki nyilvántartásban.

Nem látszik, hogy a társaságnak különösebben szüksége lenne arra, hogy a szolgáltatását a nyilvánosság elé tárja, mi legalábbis elég nehéz helyzetben lennénk, ha fuvart szeretnénk tőle rendelni. A cégnek ugyanis nem találtuk meg a honlapját, de még egy nyilvánosan elérhető telefonszámot sem találtunk, e-mail címet is csak a cégiratokból. Szakmai körökben sem hallottak a cégről.

Lehet, hogy a szépen fejlődő társaság csak közvetítő szerepet játszik a közúti logisztika sokszor elég szövevényes üzleti láncában, és ehhez nincs szüksége a hagyományos kommunikációs felületekre, azt ugyanis nem feltételezzük, hogy csak személyesen lehetne kapcsolatba lépni vele a szigetszentmiklósi telephelyén. A Google utcakép találata is csak egy régi képet dob fel egy félig kész, félig vakolatlan családi házról,  amely egyáltalán nem vetíti előre a 2,5 milliárdos forgalmat:

Nem jó jel, hogy több, a nevében a Szibéria szót viselő fuvarozó céget felszámoltak az utóbbi években. Az egyik, egyébként kisvárdai bejegyzésű cégnek még mindig él a honlapja, de volt dunavarsányi és buji címmel működő, később dicstelen véget érő vállalkozás is.

Ennek a társaságnak egyetlen magánszemély a tulajdonosa, akit egy közösségi oldalon megtaláltunk, és azon keresztül megpróbáltunk érdeklődni az üzlet jellegéről. Cikkünk megjelenéséig nem érkezett válasz, de ha a tulajdonos kapcsolatba lép velünk, írásunkat kiegészítjük a részletekkel.

(G7)

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Ez a jövő? Tankokat gyárthatnak a Volkswagen bezárt gyáraiban
Litván Dániel | 2025. március 13. 16:16
A Rheinmetall szemez a Volkswagen (VW) bezárásra ítélt németországi üzemeivel. Miközben az autóeladások a padlón, a német fegyvergyártóhoz ömlenek a megrendelések – és még csak most indulhat a nagy európai fegyverkezési program.
Vállalat Mennyit keres egy autókon a Porsche? Mostantól kevesebbet
Privátbankár.hu | 2025. március 13. 11:34
Visszafogottabb teljesítményre számít a Porsche. 
Vállalat Megtriplázta szeletgyártó-kapacitását és két új prémium termékcsaláddal lép piacra a BioTechUSA
PR | 2025. március 13. 11:05
Mintegy 9 milliárd forint értékű beruházást valósít meg a hazai tulajdonú BioTechUSA, a beruházás első szakasza 5,5 milliárd forint értékben most zárult le: a cégcsoport szadai gyártó- és logisztikai központjában egy olyan komplex, többrétegű, ún. multilayer fehérjeszelet előállítására alkalmas gyártósort adott át a vállalat, mellyel megtriplázza éves szeletgyártási kapacitását, mellette pedig egy új prémium szelet- és egy új prémium vitamincsaláddal is piacra lép. Az európai szinten is egyedi fejlesztés mellett új shaker logózó üzemet építettek, folytatták a munkavállalóik jólétét érintő szociális fejlesztéseket, valamint a gyártókomplexumaik energetikai modernizációját is. A BioTechUSA és a Scitec Nutrition telephelyein napelemes energiatermelő rendszert építettek ki, mely az áramfelhasználás 30 százalékát biztosítja a jövőben, így jelentősen csökkenti a környezeti terhelést.
Vállalat Tud valamit a Volkswagen, amiben egyetlen versenytársa sem előzheti meg
Buksza blog | 2025. március 13. 10:11
A Volkswagen nehéz időket él át számos ok miatt, ami költségcsökkentésre, karcsúsításra kényszeri az autógyártót. Meglepő módon van egy terület, ahol a karcsúsítás szóba se kerülhet.
Vállalat Kinevetik a Trump-vámokat
Buksza blog | 2025. március 13. 07:45
Az elmúlt év nagyon jól sikerült a Legónak, ami elsősorban annak köszönhető, hogy egymás után dobja piacra új készleteit. A Donald Trump-féle „új világrendtől” kicsit sem ijedtek meg.
Vállalat Megvan a szombathelyi MCC-központ kivitelezője
Privátbankár.hu | 2025. március 12. 16:14
A NER-es elitképző számos magyarországi centruma közül most épp a Vas vármegyeszékhelyi épületet újítják fel, aminek hamar meg is találták a nyertesét, és amely sorra nyeri el a pályázatokat.
Vállalat Forradalmi változás közeleg a súlycsökkentő gyógyszereknél
Privátbankár.hu | 2025. március 12. 11:25
Átalakította a gyógyszeripart a súlycsökkentő készítmények megjelenése, ám a jelenleg kapható gyógyszerek nagy hátránya, hogy drágák és injekcióval kell beadni őket. Ez most megváltozhat. 
Vállalat Jókora gyomrosba szaladt bele a Volkswagen
Privátbankár.hu | 2025. március 11. 10:33
Itt vannak a 2024-es eredmények – nem szép olvasmány.
Vállalat Rangos lista élére került Magyarország
Privátbankár.hu | 2025. március 10. 16:33
A budapesti repülőtér lett a legjobb európai légikikötő a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító repülőterek között 2022-ben után 2024-ben is.
Vállalat A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt
PR | 2025. március 10. 10:14
A Soós Tészta Kft. több mint 40 éve nyújt kiváló minőségű tésztákat a vásárlók számára, és a KMÉ-védjegyet 26 termékük kapta meg.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG