Idén március végén indult a Tickething nevű magyar startup, mely a feleslegessé vált koncert-, fesztivál és egyéb esemény belépőjegyek adás-vételére kínál online piacteret. Prosperitás Tőkealap lehetőséget látott a hiánypótló vállalkozásban és közel 50 millió forintot fektetett a cégbe.
Robbanásszerű növekedés
Alig több mint két hónap alatt több száz regisztrált felhasználó vette igénybe a Tickething jegy újraértékesítő platformját, amely megreformálná a jegyértékesítést: az, aki egy-egy koncertre, fesztiválra az utolsó pillanatban szeretne jegyet venni, vagy fordítva: feleslegessé vált belépőjét adná el, ezen a platformon megteheti. Tipikusan eddig erre a közösségi média volt a kézenfekvő eszköz, ám itt fennáll az esetleges visszaélések lehetősége. Ezt is kiküszöböli a Tickething.
A Drukka Startup Stúdió „cégnöveldéjében” induló Tickething ezen a téren hoz óriási újítást: az online felületen bárki biztonságosan, ellenőrzött módon adhat el és vásárolhat magánszemélytől elektronikus belépőjegyet bármilyen eseményre, legyen az koncert, színház, fesztivál vagy akár sportesemény.
Magyarország túl kicsi
Bár világszerte, főleg tőlünk nyugatra már több hasonló szolgáltatás is sikerrel működik – pl. Ticketbis, Seatwish, Viagogo – Magyarországon ezek a cégek nincsenek jelen, és a közép-kelet-európai régióban sem túl aktívak.
„A GB & Partners alapkezelő által menedzselt Prosperitás Proseed Közös Magvető Kockázati Tőkealap befektetéséből a szolgáltatásunk minőségét szeretnék továbbfejleszteni, illetve a következő másfél évben a régió további két országában szeretnénk megjelenni és jelentős piaci részesedést elérni. Középtávon pedig Közép-Kelet-Európa vezető jegy újraértékesítő portáljává válni” – fogalmazott Töreky Bence, a Tickething alapítója.
Jó kezekben az ötletek
Az utóbbi hónapokban ez a harmadik komoly befektetés, amit egy, a Drukka Startup Stúdióból induló cég kapott. A Képáruház tavaly novemberben jutott több mint 130 milliónyi tőkéhez, míg az online takarításközvetítő Rendi (korábbi nevén Helpy) idén márciusban kapott 50 millió forintnyi befektetést. Ezen felül a szintén a Drukka portfóliójába tartozó Neatly tőkebefektetése is hamarosan lezárul, amelyet újgenerációs startupok megjelenései fognak követni, és várhatóan az év második felében egy dedikált startup stúdió befektetésekre szakosodott tőkealapot is indít a Drukka.