Budapesten az Uber indulása, vagyis tavaly november óta több mint 600 ezer utazást tettek meg - áll a cég közleményében. A magyar főváros egyedülálló fejlődést produkált mind a felhasználók számának gyors növekedése, mind pedig az autóspartneri kör bővülése tekintetében.
Nem csak a belvárosban pörög az élet
A technológiai vállalat által nyilvánosságra hozott friss statisztikákból egy első ránézésre meglepő tendencia olvasható ki: az Uber-utazások 30 százaléka metróállomás közelében kezdődik vagy végződik. Ez különösen olyan távolabbi városrészek esetében hasznos, ahonnan kifejezetten nehéz - vagy csak több átszállással lehetséges - a bejutás autó nélkül a központi kerületekbe. Ez a felhasználási mód nagyban hasonlít azon autósokéra, akik járművüket a metróállomásoknál kialakított P+R parkolókban hagyják, és metróval folytatják útjukat a belvárosba. Mindez azt jelzi, hogy az Uber Budapesten is hatékonyabbá tette a közösségi közlekedést.
Az adatokból más érdekesség is látszik. Ha az Uber-utazások mennyiségét vizsgáljuk, akkor megállapíthatjuk, hogy Budapest belső és külső kerületeiben egyaránt stabil a kereslet az utazások iránt. Az Uber szerint a magyar főváros az átlagos érkezési idő tekintetében sem marad el a világ többi Uber-városának átlagától: a vállalat indulása óta a becsült érkezési idő 10 percről 5 perc alá csökkent, Budapesten ez a szám átlagosan 4,5 perc.
Jelenleg ezer autóspartner és 55 ezer utas regisztrált az Uber platformján Budapesten. A világ legnagyobb utazásmegosztója 2016 végére további ezer új sofőrre számít.
Kínában nagyon erős
Travis Kalanick, a cég társalapítója egy keddi sajtótájékoztatón elmondta: az Uber-fuvarok 30 százaléka Kínában történik, majdnem annyi, mint az Egyesült Államokban. Ebből kifolyólag a kínai piacról egymilliárd dolláros forgalomra számítanak az év végéig. Olyannyira meghatározó az ázsiai növekedés, hogy az Uber külön vállalatot, az UberChinat is létrehozta, összefogva a Baidu térképszolgáltatóval a hatékonyabb működésért - számol be a Wall Street Journal.
Ez a növekedés is azt mutatja, hogy a cégben még óriási lehetőségek vannak, a befektetők pedig csak arra várnak, hogy kereskedhessenek az Uber papírjaival. Arra a kérdésre, hogy mikor lesz a tőzsdei bevezetés, Kalanick lehűtötte a kedélyeket: szerinte az Uber még nem elég érett a lépéshez.
Talán ha sikeresen legurul az első vezető nélküli Uber-autó, változik a dolog, azonban, ahogy a társtulajdonos is megjegyezte, nagy a verseny a Google technológiájával.
Az Uber a legutóbbi becslések szerint 51 milliárd dollárt érhet, ezzel a legsikeresebb startup címet is a magáénak tudhatja.