4p

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

1967. augusztus 26-án szállt le a Lufthansa első közvetlen járata Frankfurtból Budapestre: a Kiel névre keresztelt Boeing 727-30-as München érintésével érkezett a magyar fővárosba, majd innen folytatta útját Belgrádba. Mi történt az elmúlt 50 évben a Lufthansával? Mennyit fejlődött és változott a légi közlekedés?
Lufthansa Boeing 727-30 (Fotó forrása: Lufthansa)

1967 után alig egy évvel később már egy második járatot is indított Budapestre a német légitársaság, amely a Düsseldorf – München – Budapest – Belgrád útvonalon közlekedett. 1969 áprilisában önálló irodát nyitott a vállalat, amely az akkori Felszabadulás tér 1. szám alatt működött. 1971-től a budapesti járatok immár Belgrád érintése nélkül közlekedtek a német városok és Budapest között. A 80-as évek végén Stuttgart, majd Berlin, később pedig Hamburg és Köln is felkerült a Budapestről közvetlen Lufthansa járattal elérhető városok listájára, a légicég pedig 1990-ben átköltözött a ferihegyi 2-es terminálra – derül ki a légitársaság összefoglalójából.

Egyetlen járat

“Nagy utat tettünk meg, hiszen ötven évvel ezelőtt egyetlen járattal létesítettünk kapcsolatot Magyarország és Németország között, ma pedig heti 69 járatunkkal a legnagyobb, piacvezető hálózati légitársaság vagyunk Magyarországon. Légitársaságunk a Lufthansa Csoporthoz tartozó Austrian Airlines, SWISS International Air Lines, Brussels Airlines és Eurowings révén hetente 168 járatot közlekedtet Magyarország és Ausztria, illetve Németország, Svájc és Belgium között. A csoport magyarországi járatait évente több mint 1,6 millió utas választja, így a harmadik legnagyobb légiutas-szállítók vagyunk az országban” – mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője.

Az első Boeing 747 Budapesten (Fotó forrása: Lufthansa)

A Lufthansa az egyetlen, amely Magyarországon három repülőterére közlekedtet járatokat, hiszen Budapest mellett 2016 áprilisától már Debrecenbe is jár közvetlen Lufthansa-gép Münchenből, míg a nyári időszakban Lufthansa-charterjáratok repülnek Németországból Sármellékre, a Hévíz-Balaton repülőtérre.

A mintegy 130 ezer főt foglalkoztató Lufthansa Csoport a tavalyi év során közel 110 millió utast üdvözölhetett gépei fedélzetén, heti 11 738 járata segítségével pedig a világ 103 országának 308 célállomására lehet eljutni. A Csoport flottája 617 repülőgépből áll, 2025-ig pedig 205 új repülőgépet érkezik a vállalathoz.

Légiutaskísérő a 60-as években (Fotó forrása: Lufthansa)

Innováció és modern repülők

Nem csupán mérete és járatszáma miatt meghatározó a Lufthansa, számos innováció is a német légitársasághoz kötődik. A Lufthansa vezette be 2003-ban a világon elsőként a szélessávú fedélzeti internetet, amely ma már az interkontinentális flotta 107 tagján elérhető, ez év áprilisától pedig immár a Lufthansa, az Austrian és a Eurowings Airbus A320-as repülőgépeinek egy részén is elérhető a szolgáltatás.

2009-ben a világon elsőként a Lufthansa check-in termináljai rendelkeztek rádiófrekvenciás azonosító rendszerrel egybekötött kártya- és útlevélolvasóval, amely révén okostelefonra letölthető beszállókártyával is fel lehetett jutni a gépre.

A vállalat volt az indító légitársasága a Boeing 737-es, 747-8-as, illetve A320neo géptípusoknak.

Lufthansa óriásgépek Budapesten

A magyar utazóközönség és a repülés szerelmesei számára több repülőgépet is a Lufthansa mutatott be először Magyarországon, hiszen 1985-ben a német légicég hozta el először Budapestre a Boeing 747-es Jumbót, majd 2011 októberében a világ legnagyobb utasszállítójának, az Airbus A380-asnak a le- és felszállását csodálhatták meg több ezren. A sorozat pedig idén folytatódik, hiszen az ötvenéves jubileum alkalmából szeptember 8-án a Lufthansa budapesti ünnepségére érkezik a világ legmodernebb szélestörzsű gépe, az Airbus A350-es, amely géptípus még nem járt magyar légikikötőben.

„Az elmúlt ötven évben sokat fejlődtek a repülőgépek, a kabinok, a szolgáltatások földön és levegőben, a Lufthansa alapértékei azonban változatlanok: magas minőségű termékeket nyújtunk utasainknak, innovációink pedig az utasok kényelmét, biztonságát és a környezetvédelmet szolgálják” - tette hozzá Antal Gábor.

A Lufthansa jelentős bázist épített ki a magyar fővárosban, hiszen 1995-től az informatikai megoldásokat szállító Lufthansa Systems alapított leányvállalatot Budapesten, a repülőgép javításokat és karbantartásokat végző Lufthansa Technik Budapest pedig 2002-be alakult meg, így a Csoport közel 700 munkavállalót foglalkoztat Magyarországon.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A HIPA igazgatója szerint fake news, hogy a BYD ne tartana ki hazánk mellett
Privátbankár.hu | 2025. július 22. 20:05
A BYD kitart Magyarország mellett, és nem változtatta meg a beruházás megvalósításáról és a termelés felfuttatásáról készített terveit – közölte Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója kedden sajtóhírekre reagálva. 
Vállalat Donald Trump vámjai alávágtak a General Motors bevételeinek
Privátbankár.hu | 2025. július 22. 19:45
A General Motors második negyedéves bevételét 1,1 milliárd dollárral csökkentették a vámok, de az autógyártó így is felülmúlta az elemzői várakozásokat, amit a benzinüzemű teherautók és SUV-ok erős eladásai is támogattak.
Vállalat Nem az eladások miatt nőtt a Coca-Cola nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. július 22. 17:22
A világ legnagyobb üdítőital-gyártója 58 százalékkal növelte adózott eredményét az idei második negyedévben, bár az eladásai ugyan csökkentek, de a magasabb árak ellensúlyozták ennek hatását.
Vállalat A törökök beelőzik a szegedi BYD gyárat
Privátbankár.hu | 2025. július 22. 13:29
A kínai BYD 2026-ig elhalasztja a tömegtermelést új, magyarországi elektromos járműgyárában, és legalább az első két évben a kapacitás alatt fogja üzemeltetni az üzemet.
Vállalat Gigászi veszteség a híres autógyárnál
Privátbankár.hu | 2025. július 22. 11:30
2,3 milliárd eurós veszteséggel zárta az év első felét a Stellantis. Az emissziós szabályok és a vámháború kettős csapása keseríti a cég életét.
Vállalat Örömhírt közölt a világ legnagyobb pizzalánca
Privátbankár.hu | 2025. július 22. 10:32
Várakozások felett teljesített a Domino’s Pizza. 
Vállalat Megemelte az éves nyereségprognózisát a távközlési óriás
- | 2025. július 22. 10:06
A telekommunikációs cég a második negyedévben a vártnál jobb eredményeket ért el, ami miatt megemelte éves nyereségprognózisát is. 
Vállalat SpaceCom: megszületett a megoldás
Herman Bernadett | 2025. július 22. 09:40
A 4iG Nyrt. és az Israel Aerospace Industries Ltd. (IAI) kedden kötelező érvényű szándéknyilatkozatot írtak alá az AMOS műholdrendszereket üzemeltető és fejlesztő, izraeli tőzsdén jegyzett Space-Communication Ltd. (SpaceCom) kötvényadósságának rendezésére vonatkozóan, valamint közösen benyújtották kétoldalú adósságrendezési javaslatukat.
Vállalat Imádják a Lindt csokigolyóit az emberek, minden pénzt megadnak érte
Herman Bernadett | 2025. július 22. 09:10
A vártnál kedvezőbb fogyasztói trend miatt megemelte előrejelzését a Lindt. 
Vállalat Itt az AstraZeneca nagy dobása
Herman Bernadett | 2025. július 22. 08:55
50 milliárd dolláros amerikai beruházást jelentett be az AstraZeneca. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG